Trendy tagy Čauky lidi Hubnete s nami Co ste hasiči Tokio 2020

Nejnovější kauzy

Velký test parfémů z e-shopů: Jak a kde nakupovat, abyste se nespálili

+ Další 3 fotografie
Extra otestovalo

Parfém... Podstatný detail, který podtrhuje osobnost každého z nás. Svůdnou vůni parfémů těch nejznámějších světových značek však v poslední době provází i řada fám především na sociálních sítích. Týkají se nákupů v e-shopech, kde údajně nemáte jistotu, co skutečně dostanete. Redakce eXtra.cz v sérii článků odhaluje zákulisí prodeje parfémů po internetu.

Zatímco v kamenné prodejně se lidé o originalitu produktu příliš nezajímají, u e-shopů jim kvalita parfémů nedá spát. Vůním z běžných obchodů se prý kvalitou nevyrovnají. Reportéři eXtra.cz proto podrobili parfémy vědeckým testům na pražské Vysoké škole chemicko-technologické.

Projekt eXtra.cz: Test parfémů z e-shopů

Parfémy z internetu: Velké téma, které nabylo na významu především v době koronaviru. Vzhledem k zavřeným kamenným obchodům Češi ve velkém pořizovali vůně nejznámějších světových značek on-line. A především na sociálních sítích se poté začaly objevovat různé mýty, které se parfémů kupovaných po internetu týkají. Prý nejsou stejně kvalitní jako ty z kamenných obchodů. Poštou či spediční firmou vám údajně přijdou vůně, které nevydrží tak dlouho apod.

Redakce eXtra.cz se rozhodla tyto spekulace prověřit. Ve spolupráci s pražskou Vysokou školou chemicko-technologickou jsme otestovali parfémy stejných značek od pěti různých konkurenčních prodejců (Notino, Douglas,Sephora, El Nino a Vivantis). Pražská VŠCHT parfémy podrobila důkladné analýze, která přinesla jednoznačný verdikt. Parfémy se od sebe neliší, jedná se tedy o originály, které pocházejí z jednoho zdroje – přímo od výrobce.

Parfémům kupovaným po internetu se redakce eXtra.cz bude věnovat dlouhodobě!

Více o tématu

Jak jsme testovali a jaký je verdikt?

Objednali jsme dva konkrétní parfémy – Giorgio Armani a Chloe – u pěti největších e-shopů v České republice – Sephora, Vivantis, Douglas, El Nino a Notino. Zajímalo nás, zda se liší a zda lze tedy hovořit o tom, že při nákupu parfémů po internetu pořídíte produkty různé kvality.

Výsledky, jejichž detailní podobu jsme přinesli v tomto článku, hovoří jasně. Pro eXtra.cz je popsal Michal Stupák, který testy na pražské VŠCHT osobně vedl: „Na základě profilů vonných látek můžeme potvrdit, že tyto parfémy jsou vesměs stejné. Jedná se tedy o originály, protože tím, že vzorky pocházely z pěti různých e-shopů, je pravděpodobnost, že by byly falšované, prakticky mizivá," konstatoval.

Rádce: Jak a kde parfémy online nakupovat?

Andreu Kabickou, mluvčí jednoho z testovaných řetězců Notino, verdikt nepřekvapil. „U ověřených e- shopů se se zbožím nižší kvality nesetkáte. V rámci Notina spolupracujeme s těmi největšími světovými výrobci parfémů a kosmetiky. Výrobky k nám jdou přímo z výrobních hal, tudíž nemohou mít jinou kvalitu než tu, kterou zákazníci očekávají,“ uvedla.

Stejně hovoří i Denis Vanča z řetězce Douglas – z dalšího obchodu, který jsme podrobili testování. Podle Vanči je při výběru obchodu vždy nutná určitá dávka obezřetnosti. „První krok, který můžete udělat, abyste měli jistotu správného nákupu, je ten, že budete nakupovat pouze u oficiálních prodejců,“ vysvětluje.

Klíč je ve správném skladování

Jednou z nejdůležitějších věcí při prodeji parfémů je jejich správné skladování, než vyrazí na cestu k zákazníkovi. „Na to jsou velmi přísná pravidla. Pokud totiž parfém špatně skladujete, časem ztrácí na síle. V síti Douglas máme speciální sklad, který byl velmi nákladný a splňuje veškeré bezpečnostní regule. Když si parfém postavíte pod lampičku a bude tam tři roky stát, pak prostě změní konzistenci,“ popisuje Denis Vanča.

Speciální sklady mají i v síti Notino: „Dbáme na to, abychom skutečně dodržovali veškerá doporučení a normy pro skladování a manipulaci s parfémy a kosmetikou. Dodržujeme doporučení výrobců, a navíc ve skladu máme velkou rotaci zboží, kdy průměrná délka skladování je 90 dní. Zákazníkům chodí skutečně to nejčerstvější zboží,“ upřesnila Andrea Kabická.

Co má obsahovat etiketa?

Zákazníci, a to nejen e-shopů, mnohdy tápou v tom, co má vlastně obal parfému všechno obsahovat. „Standardně je to číslo šarže, EAN kód. Pak je to nominální obsah, složení, návod k použití, případně země původu. A co je možná důležité říct zákazníkům, je, že na parfému, když se podíváte dolů, je znáček otevřené plechovky, který ukazuje dobu trvanlivosti po otevření. Na to se spousta zákazníků ptá, jak pozná trvanlivost parfému. Standardně jsou to dva roky, nicméně originální parfémy vám vydrží mnohem déle,“ vysvětluje Vanča.

A jak se o parfém starat po nákupu? „Pokud si koupíte parfém, je důležité řídit se doporučením výrobce pro skladování produktu, třeba nevystavovat parfém dlouhodobě přímému slunečnímu záření, vysokým teplotám nebo velké vlhkosti,“ radí Kabická.

Sledujte eXtra.cz. K parfémům z internetu přineseme další podrobnosti!

Související články

Další články