Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Kolik lidí se vejde do plynové komory: Výuka se zvrhla. Škola se asi zbláznila, míní Liný učitel

Líný učitel upozornil na výuku o holokaustu: Kolik lidí se vejde do plynové komory, ptali se žáků
Zdroj: Profimedia.cz
+ Další fotografie
školství

Základní škola v Rosicích u Brna překvapila nejen své žáky při probírání citlivého tématu holokaustu. V zadání, které dostaly děti prostřednictvím školního e-mailu, se totiž objevily poněkud netradiční otázky – jako například, kdo vynalezl plynovou komoru, jakým plynem se plní či jaké napětí proudí v elektrickém oplocení kolem koncentračního tábora. Podivné otázky sdílel na svém Facebooku Robert Čapek alias Líný učitel, se kterým redakce eXtra v minulosti častokrát o problémech ve školství mluvila.

Téma holokaustu patří v rámci výuky historie k těm citlivějším. Základní škola v Rosicích u Brna na to však šla po svém. V e-mailu, který zaslala dětem, si přečteme poněkud netradiční otázky.

Po jaké hodnotě člověk ochrne a zemře? Ptali se dětí

V rámci "projektu Holokaust" se žáků například ptá na to, kde byly poprvé použity plynové komory, jakým plynem se plní nebo kolik lidí se do nich vejde. Pod tím je další téma "Elektrické vedení kolem tábora," přičemž následují další podivné dotazy, jako jaké napětí pouštěli do obvodu, jaký vliv má elektrický proud na zdraví člověka nebo při které hodnotě člověk ochrne a zemře.

"Můj kolega se domnívá, že se tato učitelka splašila, já bych spíše myslel, že se zbláznila. Sám mám ve své učebnici stejné téma, ale tak, jak se podobná témata mají realizovat, citlivě a rozumně. Tohle je totální ztráta soudnosti. Snaha o jakési prolínání předmětů nesmí přece končit tím, že budeme počítat průtok plynu v plynových komorách nebo nosnost palet na mrtvoly," komentoval zadání odborník na školství Robert Čapek alias Líný učitel, který na něj upozornil na svém Facebooku.

"Nějak nedokážu uvěřit, že nejde o žert z webu "Kompost", ale zase vím, že české školství produkuje leccos za hranicí zdravého rozumu a​ empatie je pro mnoho českých pedagogů sprosté slovo. Tohle je ovšem za hranou těch největších oslovin našeho školství tohoto tisíciletí," pokračoval Čapek.

Nejednalo se o dějepis, ale o fyziku

Podle jeho informací zadání dostali deváťáci ze ZŠ Rosice u Brna – nejednalo se však o výuku dějepisu, ale o fyziku. Děti měly hledat informace na internetu a na noteboocích vypracovat prezentaci jako odpovědi na tyto otázky a následně je prezentovat před třídou na známky.


Doporučené video: Rozhovor s Čapkem o situaci na školách:


Čapek se podobným případům věnuje dlouhodobě. "Mně ty špatné příklady vždy utkví v paměti, zvlášť když se jedná o první stupeň. Když budete blbě učit na střední škole, je to blbé, ale není to nic proti tomu, když přijde prvňáček do třídy a tam narazí na osobu, která ničí jeho motivaci," vysvětlil v nedávném rozhovoru pro pořad Extra Host.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy