Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Škodovka posílá svou nejmodernější chloubu do Německa. Podívejte se na unikátní fotky stoletého vývoje tramvají

Nová tramvaj od Škodovky pro německý trh.
Zdroj: Škoda Transportation
+ Dalších 10 fotografií
Tramvaje dnes považujeme za běžnou součást velkých měst. Mezi výrobci udává trendy zejména Škodovka. Stroje této značky najdeme v lotyšské Rize, finských Helsinkách či ve Vratislavi v sousedním Polsku. České tramvaje jezdí také v amerických městech Portlandu a Tacomě. Od roku 2021 pak budou stroje ze Škodovky jezdit po tratích mezi německými městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Podívejte se do fotogalerie, jak se tramvaje změnily za 100 let.

Sousední Německo si potrpí na ekologický přístup k dopravě. Navíc Německo je úzce spjato s vývojem tramvajové dopravy. V Berlíně byla v roce 1881 zavedena vůbec první elektrická tramvajová linka. Nyní k západním sousedům poputují modernější tramvajové vozy ze Škodovky.

Zájem projevil jeden z největších německých dopravních podniků Rhein-Neckar-Verkehr, který s českými tramvajemi počítá na tratích ve třech německých spolkových státech. Jedná se o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. V příštích letech má společnost Škoda Tranportation dodat 80 vozů z rodiny ForCity Smart.

Model tramvaje v životní velikosti měří 16,5 metru a má hmotnost přes deset tun. "Díky tomuto unikátnímu modelu můžeme ukázat vnější design a interiér vozidel nejen dopravnímu podniku, ale také veřejnosti," říká generální ředitel Škoda Transportation Petr Brezina. Nyní podle Breziny nastal čas na diskuzi o finální podobě produktu. Ohlasy na představený model mají být vyhodnoceny a zapracovány do finálního designu vozu. Na německé koleje mají tramvaje vyjet na začátku roku 2021

Největší zakázka v historii

Pro společnost Škoda Transportation jde o největší vývozní tramvajovou zakázku v historii, kontrakt za 7 miliard. Do Německa má dodat tříčlánkové, čtyřčlánkové i šestičlánkové tramvaje. Poslední zmíněné tramvaje budou 60 metrů dlouhé a stanou se tak nejdelšími na světě.

Nejdelších vozů v šestičlánkovém provedení vznikne celkem 12. Všechny vozy pro německý trh budou obousměrné a nízkopodlažní. Jejich maximální rychlost bude dosahovat 80 km/h. Budou plné nejmodernějších informačních systémů a inovací. Jak už jsme uvedli, tramvaje za sebou mají dlouhý kus historie. Podívejte se do fotogalerie, jak vývoj tramvají probíhal.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy