Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Otázky neodnímatelná víčka – Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko

Otázky neodnímatelná víčka – Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko
Zdroj: Coca-Cola HBC
rozhovor

Stává se vám občas, že sice pečlivě recyklujete plasty, ale víčko od lahve se vám někde zatoulá a potom skončí ve směsném odpadu, kam ale nepatří? Tomu je konec! Coca-Cola totiž přichází s novinkou – neodnímatelným víčkem!

Co to vlastně je neodnímatelné víčko?

Jedná se o běžné víčko k nápoji, které ale po odšroubování zůstává připojené k lahvi, takže se neodstraňuje, nevyhazuje se zvlášť. Tím se zajistí, že se bude reycklovat společně s lahví.

Proč zavádíte neodnímatelná víčka už nyní?

My rádi zkoušíme novinky jako první. Jsme rádi leadeři ve všem, co se týká udržitelnosti. Což je i tento případ, protože jsme velká skupina a zavádíme tento typ uzávěru na všech trzích, tak jsme si to chtěli vyzkoušet co nejdřív, abychom si ověřili, že to řešení od dodavatelů bude vyhovovat nám, našim výrobním linkám a tomu, co my očekáváme pro naše spotřebitele. Viděli jsme to jako výhodu být první, a proto to děláme.

Jaké jsou výhody tohot řešení?

Podle mé osobní zkušenosti bude největší výhoda u nás doma, že když se nám někdy stane, že odšroubujeme víčko, spadne a někam se zakutálí pod stůl, tak pak je nebezpečí - a stalo se nám to párkrát - že se buď lahev rozlije, anebo se víčko povaluje někde po stole a může se snadno znečistit. Tím, že víčko zůstane připojené, tak se může okamžitě po nalití nápoje nebo napití se z lahve zase zašroubovat. Víčko se nikam neztratí, nic se nevylije a nikde nedojde k žádnému hygienickému znečištění.

Otázky neodnímatelná víčka – Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko


Jaké jsou nevýhody případně problémy spojené s neodnímatelnými víčky?

Výhoda se někomu, než si na to zvykne, může jevit jako nevýhoda. To znamená: víčko je třeba pořádně z lahve odklopit, aby se dalo lehce napít. Ve chvíli, kdy se třeba jen povolí a odšroubuje, tak může být okraj víčka nepříjemný v případě dotyku rtů či tváře, když člověk pije. Je tedy nutné, stejně jako s každou jinou věcí, se s tím naučit pracovat. To znamená po otveření víčko pořádně odchlípnout, aby nepřekáželo, aby nebylo nepříjemné. To může být často první reakce, když se s tím lidé setkají úplně poprvé. Ale to je pouze záležitost cviku a schopnosti naučit se s tím pracovat.

Jakou očekáváte reakci od zákazníků?

Při uvedení na ostatních trzích byla reakce přesně taková, jakou jsem popisovala. Od začátku se najdou velcí fanoušci, kteří mají velkou radost, že se děje něco v oblasti udržitelnosti a jsou z toho nadšení a stanou se i zastánci tohoto řešení ve svém okolí. Druhá skupina lidí, kteří to vyzkouší mohou mít méně příjemnou reakci, protože se jim víčko to dotýká rtů a není to pro ně úplně komfortní. Třeba u dětí, než se s tím naučí pít, to může chviličku trvat. Pak může být reakce krátkodobě negativní. Ale setkali jsme se v podstatě jen s velmi malou a krátkodobou negativní reakcí, právě proto, že chvíli trvá než se s tím lidé naučí pracovat jako s každou novou věcí. #

Bude mít nové víčko vliv na cenu?

Na ceně se to vůbec neprojeví. To je samozřejmě věc, kterou děláme protože je to správné. Takže určitě za to nebudeme chtít žádný příplatek od zákazníků.

Lze víčka vůbec recyklovat?

Ano samozřejmě. To je právě proto hlavní důvod, proč má víčko zůstat připojené k lahvi a nevypadlo nám z procesu recyklace a nekončily ve směsném odpadu jako odposud. Víčka se recyklují a jsou hodnotným materiálem například pro výrobu instalatérských trubek, palet, kontejnerů, krabic a dalších produktů. 

Budou tato víčka u všech vašich nápojů nebo jsou nějaké výjimky?

Nebudou žádné výjimky. Všechny naše nápoje budou mít tato připojená víčka.

Jaké byli reakce na tento nový typ uzávěru na ostatních trzích, kde už jste to zavedli?

Jako na všechny novinky, najde se reakce takového úvodního klubu fanoušků, kteří jsou nadšení a kterým se ta inovace líbí a všimnou si toho a zajímá je to. A ti se třeba ptají, proč to zavádíme a je tam taková pozitivní interakce.  Samozřejmě, jako u každé novinky se najdou i lidé, kterým to třeba nevyhovuje ze začátku, než se s tím naučí pracovat, než zjistí k čemu to je a než pochopí, co tím zamýšlíme a proč se to zavádí. U této skupiny zákazníků může být krátkodobě nějaká negativní reakce, ale neočekáváme, že by k tomu masivně došlo. A není ani obdobná zkušenost z jiných trhů. Pokud byly nějaké připomínky a komentáře od spotřebitelů, tak se jednalo o krátkodobou záležitost a po vysvětlení, vlastně po spuštění informační kampaně, lidi pochopí, co to je a jak to používat, tak to velmi rychle vymizí a  reakce jsou pozitivní.

Jak budete zákazníka o této novince infromovat, aby nedocházelo k tomu, že víčko stejně utrhne?

My budeme první na nápojovém trhu komunikovat, co to je neodnímatelné víčko. Jakým způsobem to přispívá k ochraně přírody, v čem spočívá toto udržitelné řešení a jak s tím mají zákazníci zacházet, aby se to stalo jejich novým komfortním využitím zavíčkováváním znovu a znovu otevřených lahví nápojů. Kampaň bude probíhat především v místě prodeje proto, abychom opravdu spotřebitelům vysvětlili, co přichází, proč to přichází, jak je to prospěšné a jak vlastně to mohou využít.

Chystáte ještě nějaké další novinky pro tento rok?

Samozřejmě chystáme na letošní rok spoustu novinek pro naše spotřebitele. Budeme mít nové příchutě, budeme mít nová balení a budeme mít nové kampaně a budeme mít vlastně nové nápoje - zase budou mít spotřebitelé možnost hádat tajemnou příchuť Fanty a spoustu dalších novinek. Některé přijdou na trh v příštích týdnech, některé si necháváme na léto. Takže celý rok určitě budeme mít spoustu příjemných překvapení pro naše spotřebitele a pro naše zákazníky.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy