1) Moc jste pili

Nemuseli jste se zrovna opít do němoty a následně objímat záchodovou mísu, ale vypili jste před spaním velké množství tekutin a v noci je musíte chodit vypouštět. Pokud se na záchod budíte jednou v noci, není to žádný problém. Častější rušení spánku byste ale mohli přičítat vašemu zanedbání klidového režimu před spaním nebo třeba přistydlému močáku.

2) Nevětráte

Pokud máte ve své ložnici rádi smrádek a teploučko, zakládáte si na spánkové problémy. Ideální teplota na spánek je prý totiž podle odborníků jen 16–18 stupňů. Otevřete okno a stáhněte topení!

3) Surfujete

Ze skutečného surfování byste pravděpodobně padli na znak a spali jako mimina. Surfování po síti vás ale unaví jen duševně, nikoliv fyzicky. Modré světlo z laptopu a mobilu vás o spánek dokonale okrade.

4) Dopřáli jste si

Pokud jste před spaním moc jedli nebo pili, celý váš systém, zvlášť játra a ledviny, je natolik zatížen, že na spánek nemá ani pomyšlení.

5) Stres

Pokud řešíte nějaké starosti, máte plnou hlavu šumu a v hlavě se vám honí tisíce scénářů, jste na dobré cestě zbláznit se a probdít se až k úplnému vyčerpání. Nejlepší radou na spánek je řešit věci ve dne a usínat s čistou hlavou.

6) Úplněk

Citlivější jedinci mohou mít problém s měsíčním svitem a energií, kterou s sebou úplněk přináší. Zkuste se proto v den úplňku unavit přirozenou aktivitou a večer rozmazlit teplou vanou a mlékem s medem.