Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Aplikace TikTok už se dostává na úroveň Instagramu. Vysoké školy ji využívají k propagaci

Populární aplikace TikTok čelí žalobě kvůli praktikám při shromažďování a využívání údajů o dětech.
Zdroj: Profimedia
Aplikace Tik Tok

Aplikace TikTok zaznamenává neskutečný nárůst nových uživatelů. Je natolik populární, že už ji mnozí přirovnávají k Instagramu. Kvůli své popularitě převážně u mladších ročníků se ji rozhodly využívat i školy napříč světem. Mezi nimi například pražská University of New York in Prague, která ji používá k propagaci Dne otevřených dveří. 

Sociální síť TikTok, dříve Musical.ly, se postupně v roce 2019 stala fenoménem u dětí i dospívajících. Svým jednoduchým formátem a nekonečným přívalem obsahu je TikTok velice návykový. V České republice má tato sociální síť měsíčně 1,5 milionu aktivních uživatelů. Mezi nejsilnější věkové skupiny patří 15 – 21 let. V této věkové skupině se navíc přesně nacházejí uchazeči na vysokou školu.

Proto si stále více vysokých škol zakládá na této platformě účet, aby byla mladým co nejblíže. Mezi nimi je i University of New York in Prague, která se Tik Tok rozhodla přidat do svého marketingového mixu. UNYP je soukromá vysoká škola sídlící v Praze. Nabízí americké i evropské tituly a shromažďuje necelou tisícovku studentů z celého světa. Pyšní se navíc velice progresivním marketingovým myšlením a snaží se inovovat své marketingové kampaně, aby odpovídaly nejnovějším trendům.

Krátká videa, v nichž mladí následují trendy

TikTok už nyní nabízí nástroje pro podniky a tvůrce, díky kterým lze na této síti kupovat reklamní prostor. Stejně jako ostatní sociální sítě i TikTok má obsah, který je pro něj charakteristický. Jedná se o krátká videa ve vertikálním rozlišení, ve kterých většinou mladí lidé následují takzvané trendy.

Školy se proto musí snažit dělat atraktivní obsah, který by mladé lidi zaujal. To je výzva i pro pražskou UNYP, která momentálně využívá dvě strategie pro produkci obsahu. První je využití trendů pro propagaci studentského života, představení studijních oborů a propagaci událostí. Právě zásluhou partnerů se dokázala UNYP během prvních týdnů vyšvihnout přes hranici 2000 sledujících s příspěvky, které dosahují stovky tisíc sledujících. Obsahově UNYPu pomohla jeho studentka a influencerka BeHa Stylewithme, která má na svých sociálních sítích více než půl milionu sledujících.

Díky aplikaci mohou lidé více poznat svou vybranou školu

Technicky zase UNYPu pomohl mladý influencer Philip Pruger, který se vyšvihl velmi rychle nahoru se svými více než sto tisíci sledujícími. Philip poskytuje pro UNYP cenný pohled do myšlení mladých lidí a pomáhá také s technickou podporou pro vytěžení maxima při tvorbě obsahu pro TikTok.

UNYP dále využívá dva profesionální sportovce, Josefa Juhu a Michala Pažáka. Oba jsou hráči A-týmu florbalové Sparty Praha a oba studují na UNYP v programu Sportovní management. Díky jejich vlastním zkušenostem mohou Josef i Michal ukázat uchazečům jaké to je studovat na UNYP.

Díky této strategii se v současné době dostal TikTok na úroveň Instagramu, co se týče přivedených návštěvníků na web. TikTok se například také prokázal jako velice efektivní jako reklamní platforma, kterou UNYP využívá pro propagaci Dní otevřených dveří. V současné době je UNYP jedna z mála vzdělávacích institucí v České republice, která se snaží využít potenciál této sítě. V budoucnu chce UNYP rozšířit své působení na této platformě ještě víc a vytvořit mladou komunitu, která se bude zajímat o vzdělání na platformě TikTok.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy