Trendy tagy Karel Gott (zpěvák) Extra Host (pořad) koronavirus Tvoje tvář má známý hlas 2020

Nejnovější kauzy

10+1 rad našich babiček jak zatočit s nespavostí: Budete žasnout, co funguje!

Co dělaly naše babičky, aby se jim lépe usínalo?
Zdroj: profimedia
Dobrý spánek je nedílnou součástí našeho života. Pokud není kvalitní, zhoršuje se vaše soustředění během dne a můžete se také neustále cítit unaveni. Naše babičky věděly, jak si s tímto neduhem poradit!

Svůj biorytmus narušuje člověk mnoha faktory. Stres, pití kávy, špatné stravování, to jsou věci, které ovlivňují i dobrý spánek.

  1. Jedna z nejúžasnějších bylin na usínání je kozlík lékařský. Dejte 5 g kořene kozlíku do 200 ml studené vody, nechte 24 hodin vyluhovat a sceďte. Vypijte najednou večer před spaním.
  2. Nespavost zažene i hrnek teplého mléka se lžičkou medu.
  3. Kromě kozlíku lékařského je velmi účinná i mučenka opletní a samozřejmě meduňka lékařská. Obě bylinky mají uklidňující účinek. Naše babičky si z nich dělaly bylinnou směs. Výluh pak pily před spaním.
  4. Další tradiční věcí na dobrý spánek jsou překvapivě jablka, ať už sušená, nebo čerstvá. Před ulehnutím si dejte jablko nebo hrstku křížal.
  5. Před spaním byste se neměli přecpávat. Lehká večeře je lépe stravitelná, vaše tělo pak energii nesoustředí na trávení, ale na odpočinek.
  6. Studené nohy bývají příčinou obtížného usínání. Zahřejte je třením a pak je sprchujte ledovou vodou. Pořádně osušte, promasírujte a běžte spát.
  7. Choďte spát pokud možno nejpozději kolem desáté večer. Spánek od půlnoci do druhé hodiny ranní je nejlepší a nejvíce tělo posiluje.
  8. Dopřejte si teplou koupel. Koupel by měla trvat přibližně 15 minut, poté se osušte a běžte si lehnout. Do koupele můžete opět přidat výluh z bylinek.
  9. Dobrému spánku také pomáhá nespat v přetopené místnosti. Na spaní je lepší chladnější místnost.
  10. Babičky používaly i vývar z chmele. Uklidňuje a můžete ho kombinovat i s ostatními bylinkami.

Pro dobrý spánek, který pomůže vašemu tělu se regenerovat, je dobrá i psychická pohoda. Snažte se jít spát vyrovnaní. Pokud máte hodně myšlenek, které nemůžete dostat z hlavy, je lepší se jít před spaním trošku projít a hlavu si vyčistit. Čerstvý vzduch a pohyb vám pomůže poté lépe usnout.

Související články

Další články