REPORTÁŽ: Generál Pavel to rozjel v Rock Café. Všudypřítomný flanel a hledání ztracené Evy

Koláž maželů Pavlových a jejich podporovatelů.
Zdroj: koláž extra.cz
+ Dalších 22 fotografií
prezidentské volby

Národku obsadili Pavlovi příznivci. Pražské Rock Café mělo večer jasného hrdinu a tím byl prezidentský kandidát Petr Pavel. Ve známém podniku se sešlo několik stovek generálových podporovatelů včetně velké řady známých tváří. Celá akce se nesla v uvolněném a pohodovém duchu, se spoustou flanelu, hudebních show a piva. Na místě nechyběl ani reportér eXtra.cz.

Záplava flanelu

Krátce před sedmou hodinou večerní se začal klub Rock Café postupně zaplňovat. Bez větších problémů jsme pronikli dovnitř a začali nasávat atmosféru. První, co nás praštilo do očí, byly flanelové košile. Bylo jich tolik, že jste si připadali jako v továrně na ony flanelky. Okolo půl osmé dorazil na místo i ten, kvůli kterému sem všichni dorazili. Petr Pavel přijel v modro-zelené flanelové košili, modrých džínách a hnědých botách. Vypadal velmi dobře, na to už jsme však u něho zvyklí. Než se dostal generál na pódium, byla k vidění show s bubny a rytmickými tanci.

Svoji úvodní řeč měl naplánovanou na 20:00, jak mu jeho vojenská minulost velí, čas dodržel na vteřinu přesně, a to i přesto, že se chvíli hledala jeho manželka Eva. Ta se kdesi v davu při cestě na pódium ztratila. Na úvod svého projevu, už s manželkou po boku, poděkoval Pavel všem zúčastněným.

"Předem bych chtěl poděkovat, že jsme se tady sešli v takovémhle počtu, má to tady naprosto neuvěřitelnou atmosféru a jsem vám všem moc vděčný," začal svůj proslov generál. Pokračoval připomenutím, že volby jsou už za rohem a nastává tak nejdůležitější období. "To, proč to všechno děláme, se stane za čtyři dny. Řečeno sportovní terminologií jsme v cílové rovince, páska na dohled, ale závod končí až na cílové pásce. To, co teď musíme udělat, ne jenom my v nejbližším týmu, ale rád bych o to požádal i vás, abychom ještě těch pár dní vydrželi, dali do toho všechno a vydali ze sebe to nejlepší, aby to dopadlo dobře, protože si to situace vyžaduje a jednoduché to rozhodně nebude."

Na závěr svého projevu se vyjádřil i ke včerejšímu rozsudku soudu expremiéra Andreje Babiše v kauze Čapí hnízdo. "Možná jste viděli, jak ráno dopadl soud s Babišem, musím říct, že výsledek mě moc neuspokojil, jako i mnoho jiných lidí, a pokud má tedy vůbec někdy někdo Babišovi nakopat zadek, tak to musíme udělat u voleb," zakončil svůj projev a spustil se ohlušující potlesk.

Svěrák: Pavel bude pro děti vzorem

Po Pavlovi se slova na pódiu ujal známý režisér Zdeněk Svěrák, který již tradičně bavil davy, zároveň však kladl důraz na demokracii a svobodu. Po svém projevu pak našemu redaktorovi řekl, proč je generál dobrou volbou. "Myslím si, že po dlouhé době to bude prezident, který bude pro děti vzorem a ne jenom pro děti, ale pro všechny občany. Myslím si, že i ti, kteří ho nebudou volit nakonec uznají, že je to ten pravý," sdělil pro eXtra.cz.

Po režisérovi si vzal do ruky mikrofon zpěvák David Koller a koncert mohl začít. Kromě zpěváka Lucie na pódiu své umění předvedli také Jan Kalousek s Radkem Bangou. Generál se mezitím přesunul do klidnějšího horního patra, kde se po boku své manželky věnoval hostům. Neúnavně se fotil, rozdával úsměvy na všechny strany, s každým, kdo za ním přišel, si podal ruku a prohodil pár slov, dokonce podepsal i pár knížek. Pavel byl doslova v obležení lidí. Při ruce měl přitom pivo, kterého se příležitostně napil.

Vzpomínky na seznámení

Večerem provázel přítomné hosty moderátor Evropy 2 Ondřej Vodný společně s Táňou Kuchařovou. Podpořit generála přišla velká spousta celebrit. Spatřit na akci jste mohli třeba doktory Pavla Pafka a Jana Pirka či režiséra Václava Marhoula, který se postaral o generálovy spoty. K vidění bylo i mnoho známých herců a osobností. "S panem Pavlem jsme se potakli asi pět let zpátky, bylo to při krásné příležitosti na pražském hradě v chrámu sv. Víta, kde pan generál Pavel měl projev k vojenským veteránům. Bylo tam mnoho důležitých a vzácných lidí a on jako jediný mluvil krásně a z patra," prozradila eXtra.cz herečka Dana Morávková společně s manželem Petrem Maláskem, který jí na akci doprovázel.

Na akci kromě jiných dorazil i herec Petr Štěpánek, který naší redakci prozradil, čím si Pavel získal jeho hlas. "Pan generál si mě získal svou úžasnou kariérou, svým vystupováním a tím, co za sebou všechno má, protože v čele této země potřebujeme ikonu. Potřebujeme někoho, kdo nás bude krásně reprezentovat, aby naše děti jednou říkaly, že jsou hrdými Čechy," uvedl.