Požáry na Rhodu: Děláme, co můžeme, reklamace kvůli nepohodlí neuznáme, říká zástupce cestovek
Rozsáhlé požáry na části území řeckého ostrova Rhodos, ale i dalších, způsobují řadu nepříjemností i českým turistům. Objevují se videa, jak kritizují delegáty cestovek a požadují věci, které v mimořádné situaci nejdou zajistit. Mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Jan Papež, eXtra.cz popsal, s čím se členové potýkají, proč nebudou uznávat reklamace za nepohodlí a pochválil i jinými kritizovaný český stát. „Trpělivost,“ prosí turisty, kteří mají výtky k delegátům.
Jan Papež: Reklamace živelné katastrofy není možná
Podle Jana Papeže je situace pro klienty na místě těžká, přesto je žádá o pochopení a trpělivost.
Trnem v oku řadě lidí je to, že cestovky dále vypravují zájezdy na „hořící ostrovy“.
Cestovní kanceláře nevypravují zájezdy na hořící ostrovy. Vypravují zájezdy do bezpečných lokalit ostrovů. Bezpečnými je označuje i ministerstvo zahraničí a místní autority.
Je pravda, že zájezdy i na Rhodos cestovky musí dál vypravovat, jinak by náklady neuhradily pojišťovny. A když lety nezakáže stát, nelze prostě jednat jinak?
Ano, je pravda, že by cestovní kanceláře nedostaly zpět peníze od leteckých společnosti a hoteliérů, protože oni jsou schopni poskytnout objednané služby.
Řada lidí hrozí soudy kvůli nedodržením smluv (například kvůli tomu, že nespí pohodlně na hotelu, ale třeba v letištní hale). Co byste jim k tomu řekl? Platí zde vyšší moc, na kterou se možnosti reklamací nevztahují?
Jedná se o živelnou katastrofu a v takovém případě není reklamace oprávněná. Je logické, že jde hlavně o to, jak ochránit životy a zdraví.
Chybí autobusy a taxíky, naše ministerstvo pomáhá
Co je největším problémem pro samotné cestovky na zasažených místech Řecka?
Největší problém je zajištění logistiky při evakuaci. Na ostrově je velmi omezená kapacita autobusů a taxíků. Do mnoha míst se velké autobusy ani nedostanou. Zajistit dopravu je velmi složité, protože se o ní ucházejí všichni.
Pomáhá či komunikuje dostatečně česká vláda?
Musím poděkovat našemu ministerstvu zahraničí, které funguje velmi spolehlivě a pomáhá všem, nejen klientům cestovních kanceláří.
Jak jsou na tom s pochopením mimořádné události čeští turisté na místě? A co byste jim poradil?
Naprosto chápu emoce klientů, kterých se evakuace týkala. V tu chvíli si nikdo neuvědomuje, co všechno musí delegáti cestovek dělat a co musí dělat lidé v cestovních kancelářích. Každá minuta čekání se zdá být šíleně dlouhá a nemožnost se dovolat je frustrující. Ale všichni v tu chvíli dělají, co mohou, aby situaci zvládli. Když má delegát na starosti stovky klientů, nedá se komunikace zvládnout za pár minut. Trpělivost a tolerance jsou velmi dobré nástroje, jak situaci zvládnout.
Poznámka redakce: Mluvčí cestovky CK Fischer/DER Tour, Jan Bezděk, pro TN.cz potvrdil, že turisté, kteří mířili na požárem zasaženou řeckou oblast, mohou zažádat o bezplatné storno. Stejně tak i CK BlueStyle nabízí alternativu. Pro klienty, kteří měli odlet v neděli nebo v pondělí, ať už se jedná o zasaženou, nebo bezpečnou zónu, jsme nabídli možnost bezplatného storna,„ řekla mluvčí Lucie Bukovanská.
Dokonalá past ve Zrádcích. Mia se neštítí ničeho, obelstila dalšího obětního beránka
Související články

Matka utopila své děti ve vaně, poté podpálila byt. Hororová vražda na Slovensku

Hrůzná tragédie v Bohumíně děsí i po pěti letech. Lidé před plameny skákali z okna, mezi oběťmi byla i těhotná žena

Hrůzné detaily smrti tříleté holčičky v oblíbené turistické destinaci. Policie obvinila matku, ta se snaží vykroutit

Hrozivé požáry ničí oblíbenou chorvatskou destinaci. V ohrožení byli i Češi, museli je evakuovat

 
  
  
  
  
 
 
  
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
  
 