Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Oprava Barrandovského mostu způsobí v Praze dopravní kolaps. Radní Scheinherr: Přesedlejte na MHD!

Pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Zdroj: Profimedia
doprava

Již za několik týdnů čeká Prahu doslova oprava století. Schyluje se totiž k tolik obávané rekonstrukci Barrandovského mostu, přes který denně projedou desetitisíce aut a jenž patří mezi hlavní tepny hlavního města. Zatímco řidiči začínají panikařit a vymýšlejí objízdné trasy, pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) zůstává v klidu a Pražanům rozdává přes média neocenitelné rady, aby se obrnili trpělivostí a přesedlali na MHD. Přitom opomíjí, že přes opravovaný most jezdí i značné množství autobusů a přesunutím do nich si tak lidé moc nepomohou.

„Situace pro řidiče nebude jednoduchá. Musíme se připravit na to, že v době rekonstrukce Barrandovského mostu budou dopravní omezení, která způsobí, že doprava nejen v okolí mostu, ale třeba i v centru města nebude tak plynulá, jak jsme zvyklí,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr v rozhovoru pro MF Dnes, na co se musí Pražané od května připravit.

Přesuňte se do MHD, radí Scheinherr. Jenže ta bude stát taky

"Doporučil bych hlavně využívat co nejvíce MHD a pokud možno kolejovou dopravu. Budeme ji posilovat, aby byla dostatečně kapacitní. A ti řidiči, kteří musí jet, ať tedy využívají on-line aplikace typu Mapy, Google nebo Waze,“ radí Scheinherr, který jako by netušil, že už dnes většina řidičů tyto aplikace dávno využívá, protože doprava v Praze je katastrofální i bez uzavřeného Barrandovského mostu.

Problém však je, že ne všichni řidiči mohou snadno přesedlat na MHD. Například řemeslníci nebo autodopravci takovou možnost nemají. "Určitě nepřemlouvám dělníky, aby si materiál převáželi hromadnou dopravou," komentoval to Scheinherr lakonicky. Dalším problémem pak je, že sama MHD bude v okolí mostu přetížená a navíc její část jezdí rovněž po dotčeném mostě.

Je otázkou, co oprava udělá s množstvím autobusů, které přes most jezdí. Nyní busy jedoucí po Barrandovském mostě představují rychlé spojení mezí Smíchovem a jižní částí Prahy. Pokud však dojde k jejich výrazným zpožděním, budou cestující nuceni oblast složitě objíždět.

Hrozilo zřícení mostu

Podle Scheinherra však byla rekonstrukce nutná, jinak by hrozila katastrofa. "Máme nyní jedinou možnost - rekonstruovat most a předejít totálnímu kolapsu. Mohlo by totiž dojít ke zhroucení mostu, jako to bylo s Trojskou lávkou nebo s mostem v Janově. Myslím, že pro pražskou dopravu a Pražany by to bylo mnohem kritičtější. Rekonstrukci jsme se snažili připravit co nejlépe. Docílíme toho, že infrastruktura bude bezpečně fungovat další desítky let," dodal pro MF Dnes s tím, že se město na čtyři roky trvající rekonstrukci podle jeho slov dobře připravilo.

"Před třemi roky jsme začali tím, že jsme připravili opravy návazných komunikací a objízdných tras tak, aby po období čtyř let, kdy bude rekonstrukce mostu s přestávkami probíhat, žádná z těch objízdných tras nebyla zablokována nějakou nehodou způsobenou špatným technickým stavem infrastruktury," říká Scheinherr. Nyní tedy musíme jen doufat, že se pánové z magistrátu nepřepočítali.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy