Trendy
válka na Ukrajině Olympiáda v Paříži Petr Pavel kauza Kramný

Obří krize s kufry na pražském letišti: Co dělat, když se nedočkáte svého zavazadla

Krize s kufry na letišti v Praze: Co dělat, když se nedočkáte svého zavazadla
Zdroj: Shutterstock
dovolená

Letní dovolenou překazil českým dovolenkářům, kteří se vydali na cesty přes pražské letiště, problém s odbavením zavazadel. Své kufry nedostaly i některé celebrity jako moderátorka Terezie Tománková nebo herečka Ilona Svobodová. "Při přepravě zavazadla může dojít k jeho poškození nebo k nedoručení. V takovém případě má cestující právo své zavazadlo reklamovat u reklamační přepážky handlingové společnosti, která let odbavovala," radí pro eXtra.cz mluvčí letiště Klára Divíšková. 

Odlet na dlouho očekávanou dovolenou může pořádně pokazit probém s nedoručenými zavazadly. Právě to potkalo mnoho cestujících, kteří odlétali nebo přilétali skrz pražské letiště.

Mezi těmi, kdo museli na svá zavazadla čekat, byly i známé osobnosti. Například herečka Ilona Svobodová, moderátorka Terezie Tománková nebo zpěvačka Monika Sommerová.

"Komplikace se podařilo stabilizovat díky posílení personálních kapacit při nakládce a vykládce zavazadel z řad administrativních pracovníků Letiště Praha. V dalších týdnech dojde následně k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami," uvedlo následně letiště na svých stránkách.

„Pomáhají všechny druhy zaměstnanců, lidé od hasičů, z IT, z centrálního nákupu. Jde o desítky lidí nejen ve třídírně, ale i na ploše,“ řekl k situaci pro server Zdopravy člen představenstva Letiště Praha Pavel Východský.

Nedoručené zavazadlo reklamujte u přepážky

Co dělat, pokud se dostanete do situace, že vám nepřiletí vaše zavazadlo? "Při přepravě zavazadla může dojít k jeho poškození nebo k nedoručení. V takovém případě má cestující právo své zavazadlo reklamovat u reklamační přepážky handlingové společnosti, která let odbavovala a je uvedena na informačních tabulích u letu. Přepážky všech tří handlingových společností jsou v prostoru výdeje zavazadel v Terminálu 1 i Terminálu 2," popisuje pro eXtra.cz mluvčí pražského letiště Klára Divíšková.

Pracovník přepážky reklamací s cestujícím podle ní sepíše protokol o poškození nebo nedoručení zavazadla. Protokol obsahuje referenční číslo a kontakt pro další komunikaci.

"Nedoručená zavazadla ve většině případů dorazí dalším z následujících letů a jsou obvykle doručena na uvedenou adresu. Způsob doručení zavazadla závisí na podmínkách letecké společnosti," uvádí Divíšková s tím, že v případě dodatečné reklamace je nutné kontaktovat přímo leteckou společnost, a to nejpozději do 7 dnů po vašem příletu.

Dobře se před cestou pojistěte

Další rady přidává pro eXtra.cz místopředseda Asociace cestovních kanceláří a agentur Jan Papež. Podle něj je základem být dobře pojištěn před cestou. Dobré cestovní pojištění totiž obsahuje pojištění zpoždění zavazadel (už po 3 až 4 hodinách máte nárok na plnění).

Mezi další rady patří:

· Nebalit do zavazadla nic, co budu nutně potřebovat (léky apod.)

· Mít na zavazadle několik jmenovek se jménem a telefonem (telefonem, který mám u sebe!)

· Získat protokol o ztracených (zpožděných) zavazadlech od letecké společnosti (popř. jejího handlingového partnera) – v protokolu uvést, kde se budu v následujících dnech nacházet

· Nahlásit pojišťovně pojistnou událost

· Zachovat klid a jít si nakoupit

Související články

Další články

Nejnovější kauzy