Trendy
Výměna manželek 2024 Sedm schodů k moci válka na Ukrajině Survivor 2024

O kolik vás zdrží Barrandovský most? Projeli jsme dvakrát stejnou trasu a výsledek je překvapivý

Na mostě běží doprava víceméně plynule.
Zdroj: eXtra.cz - Jiří Masojídek
+ Dalších 9 fotografií
VIDEO SROVNÁNÍ

Stavební práce na opravě jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v hlavním městě, Barrandovského mostu, začaly dnes ráno. Silničáři frézují vozovku na rekonstruované části stavby a ve středu začnou bourat jeden z nájezdů na most. Jak vypadala doprava v první pracovní den po zahájení rozsáhlé rekonstrukce? Redakce eXtra.cz vyjela zjišťovat situaci přímo na místo. Vypadá to, že dopravní kolaps, kterého se mnozí řidiči obávali, se zatím nekoná.

Mnozí řidiči očekávali začátek nového týdne s určitými obavami. Dopravní situace v Praze v okolí právě rekonstruovaného Barrandovského mostu je někdy napjatá i bez toho, aby se tu cokoliv rekonstruovalo, a přejezd úseku kolem mostu byl mnohdy záležitostí ne na jednotky minut, ale na minut desítky či jednotky hodin. Řidiči se tak přirozeně báli, že hned první den rekonstrukce nastane v Praze hluboká dopravní krize.

Připraveni na dopravní apokalypsu byli i novináři. Jen když procházíme po severní straně mostu, potkáváme pět štábů jak z televize, tak zpravodaje rozhlasových stanic. "Všichni čekali, že to tady bude stát a několik štábů nám tu teď natáčí o tom, jak vše jede plynule," komentuje situaci jeden z kolegů ze zpravodajských redakcí. A opravdu. Nezávislému pozorovateli, který neví, že je pondělní dopoledne, by se mohlo zdát, že na "Barranďáku" vládne víkendový provoz.

Srovnávací test

Čím je to? Nutno říci, že magistrát nezaspal a na uzavření mostu se poměrně intenzivně připravoval delší dobu. Svůj podíl na tom určitě mají řidiči, kteří byli díky masivní kampani a mediálnímu pokrytí stavby velmi dobře informovaní a spousta z nich si možná dnešní cestu přes inkriminovaný most rozmyslela.

Před čtrnácti dny jsme se rozhodli udělat srovnávací test. V pondělí v jedenáct hodin jsme vyjeli od Barrandovských ateliérů a jako cílový bod jsme si zvolili naši redakci poblíž Budějovické. Zatímco před rekonstrukcí nám cesta trvala dvanáct minut a třicet sekund, tentokrát jsme ji ujeli za minut patnáct. To je výsledek, který jsme ani my nečekali a rozdíl mezi jednotlivými jízdami bychom klidně mohli svést na to, že po spuštění oprav nám zrovna semafory a zelené tolik "nepřály".

Podívejte se na porovnání obou jízd:

"Na mostě se muselo sundat zábradlí a svodidla a začíná frézování vozovek až na nosnou konstrukci mostu. Zároveň začíná demolice svodidlových zídek a postupně také říms tak, aby celé příslušenství mostu včetně vozovkového souvrství bylo odstraněno a mohla být shora sanována nosná konstrukce," řekl ČTK náměstek ředitele Technické správy komunikací Josef Richter.

Pro řidiče bude zřejmě nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici, řekl už dříve náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Kvůli bourání rampy bude u mostu zúžena do jednoho pruhu. Plynulost dopravy na mostě by ale tímto opatřením ohrožena být neměla. Strakonická je zúžena rovněž ve směru z centra před křižovatkou s Nádražní, a to kvůli otočně rampě u Lihovaru, kterou při bourání rampy využijí řidiči přijíždějící na most z jihu.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy