Trendy
válka na Ukrajině Olympiáda v Paříži Petr Pavel kauza Kramný

Nové logo Prahy 6: Vrchol svinstva a předraženého, zuří lidé, odpadkáč hadr

Nové logo pokřtili pivem.
Zdroj: Se souhlasem Prahy 6
Předchozí Další
+ Další 3 fotografie
design

Na funkcionalismus a přírodu má odkazovat nové logo městské části Praha 6. Logo má podobu jednoduchého štítu se zaoblenými spodními rohy a nápisem "Praha 6" v zelené barvě. Jenže ne všem se nový vizuál líbí. Lidé se proti nové podobě loga začali bouřit na sociálních sítích. "To, co mi dnes přišlo do mailu, je vrcholem svinstva a musím říct, že je mi z toho hodně smutno," reagoval na Facebooku jeden s designérů nového loga Petr Krejzek na nenávistné komentáře, které mu lidé začali posílat.

Radnice Prahy 6 ve čtvrtek představila nový vizuální styl. Z něj největší emoce vyvolalo nové logo městské části. "Vybrat tak vizuálně nepříjemnou barvu muselo dát ale hodně práce!" píše na facebookové stránce Prahy 6 Heda. "Parkovací místo pro 6 aut?" píše ironicky Ondřej.

Vyplazený jazyk, nebo koš?

"Do Prahy 6 mi nic není, ale upřímně jsem ještě neviděla ošklivější znak, a to beru do úvahy i skvělé čárky na trojce. Čím víc na to koukám, tím víc mi to připomíná vyplazený jazyk... tak nevím, co tím chce P6 říct," uvažuje Kateřina. "Nerozumím smyslu obrázku, přijde mi to jako koš na tříděný odpad," reaguje Hana.

Kromě komentářů na sociálních sítích však přišly samotným designérům nenávistné zprávy. "Jako grafický designér, který se oborem zabývá už téměř 25 let, jsem zvyklý na to, jak je těžké prosazovat svoje názory byť ve vizuální rovině. Kolegové grafici to znají stejně dobře a neznám jediný případ, kdy při změně zažitého grafického stylu v nový by cokoli mělo hladký průběh. Vzpomeňte na logo České republiky s bublinami, na proměnu Respektu z novin na časopiseckou formu, na logo České televize, logo Ostravy!!! atd. atd. Hlas lidu je mnohdy velmi drsný. Ovšem to, co mi dnes přišlo do mailu, je vrcholem svinstva a musím říct, že je mi z toho hodně smutno. Nevím, co je to za člověka, co se mu v životě stalo, nicméně nikomu z vás bych to nepřál," napsal na Facebooku jeden z autorů nového loga, Petr Krejzek, přičemž následně zkopíroval jeden ze vzkazů, který pro množství vulgarit nemůžeme reprodukovat.

Nutno dodat, že kromě negativních ohlasů si část lidí nové logo chválí. "Je to tady samý vystudovaný designér. Lidi, znáte to rčení: 100 lidí = 100 chutí. Design se nikdy nemůže zalíbit všem, každý má jiný vkus. Hlavní je význam nové vizuální identity, jde o tu myšlenku. Konec konců, každý si v tom může najít to své, buďme rádi, že Praha 6 jde s dobou a pracuje na tom, abychom měli moderní vizuální identitu tak, jak se u velké městské části v 21. století předpokládá," píše Jan.

"Je, tady je to zase sešlost! Tak nechali udělat nový logo, není špatný, není úžasný. Většině se asi líbí, pár lidí, kteří mají za každou cenu touhu vyjádřit svůj nesouhlas a vyslat trochu negativity mezi ostatní, si postěžuje a je to. Co kdybyste třeba někteří, co tady bezostyšně haníte cizí práci, ukázali, co byste udělali vy? Jen takový nástřel, draft.. jít s vlastní kůží na trh není tak lehké," souhlasí s předchozím komentářem Ivan.

Má připomínat přírodu a klid

Radnice Prahy 6 mění podobu vizuální komunikace po 17 letech. Vybírala ze 76 návrhů formou designérské soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign, v níž zvítězilo studio ReDesign. Zatím se vizuální styl Prahy 6 podle radnice opíral jen o logo bez dalšího jednotného projevu. "Získali jsme ucelený systém vizuální komunikace, v němž se snoubí moderní elegance, důstojnost, ale i tradice," uvedl ke změně stylu starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

Základním prvkem vizuálního stylu čtvrti bude zmíněné logo v podobě štítu tvořeného zelenou linkou. "Ve své tvarové jednoduchosti se vztahuje k funkcionalistické estetice, která je pro Prahu 6 typická," sdělil Krejzek z ReDesignu, který styl pro Prahu 6 vytvořil společně s grafickou designérkou Kateřinou Šuterovou. Zelená barva loga má pak připomínat přírodu a klid. "Záměrně jsme však tento motiv nezatěžovali explicitními lokálními znaky. Vsadili jsme spíše na odvozenou atmosféru místa, která může fungovat jako symbol lokálního patriotismu ve smyslu domovního znamení," doplnil Krejzek.

Nový styl se postupně objeví v on-line komunikaci Prahy 6 a kancelářských tiskovinách i na polepech aut městské části, cedulích na veřejných prostranstvích či zaměstnaneckých kartách. V novém designu bude také od listopadu vycházet radniční časopis Šestka. Kompletně budou obměněny rovněž propagační předměty. "Chceme se zaměřit na nápaditý design, spolupráci s originálními českými a slovenskými tvůrci a trvalou udržitelnost v podobě omezení plastů či využití ekologicky šetrných materiálů," uvedl mluvčí radnice Jiří Hannich.

Nově vzniklo také pivo Prahy 6, které připomíná připojení Bubenče k Praze, od něhož letos uplynulo 100 let. Městská část se spojila s Pivovarem Bubeneč, jehož sládek uvařil šestistupňový pivní speciál "Lehkou Šestku". Pivo bude k dostání čepované přímo v pivovaru.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy