Německé KFC šlo s reklamou za hranu: Zpestřete si křišťálovou noc křupavým kuřetem, napsali
Kontroverze
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC tentokrát šlápl se svou reklamou vedle. Vyzval totiž německé zákazníky, aby uctili památku tzv. křišťálové noci, která se považuje za začátek holocaustu, křupavým kuřetem a sýrem, jak píše web BBC.
Řetězec KFC se musel omluvit za to, že poslal propagační zprávu zákazníkům v Německu, v níž je vyzval, aby si křišťálovou noc připomněli křupavým kuřetem a sýrem. „Den vzpomínky na říšskou křišťálovou noc – dopřejte si jemný sýr s křupavým kuřetem. Nyní v KFCheese!“ psalo se ve zprávě, jak informoval web BBC.
V omluvě, která přišla asi o hodinu později, stálo: „Je nám to velmi líto, okamžitě zkontrolujeme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu.“
In a successful attempt to outdo Brewdog in the “Worst Marketing Blunder of the month” stakes, KFC Germany reportedly sent out a push notification offering customers special chicken deals for Kristallnacht, before sending out another message apologising. Absolutely hideous. pic.twitter.com/mRgvA0euEY
— Daniel Sugarman (@Daniel_Sugarman) November 9, 2022
Hromadné zabíjení Židů
Křišťálová noc je označení pro rozsáhlý pogrom spáchaný v nacistickém Německu proti Židům v noci z 8. na 9. listopadu 1938. Vypálena tehdy byla stovka synagog i obchody židovských majitelů. Zabito bylo kolem stovky Židů, jak píše web Holocaust.
Německo bere výročí křišťálové noci velmi vážně. Na tento den totiž bývá naplánováno mnoho vzpomínkových akcí a diskuzí, které připomínají smutné a tragické události v dějinách - vyvraždění více než šesti milionů Židů nacisty.