Matička Praha dostane nový kabát: Jak bude vypadat Hradební korzo
Oblast ulic Národní, 28. října, Na Příkopě, náměstí Republiky a Revoluční v centru Prahy se má stát jednolitým bulvárem a obchodní třídou. V celé délce by mělo vzniknout oboustranné stromořadí a mezi Perštýnem a náměstím Republiky by v budoucnu mohly opět jezdit tramvaje. Vyplývá to z koncepce tzv. Hradebního korza, kterou v pondělí schválili městští radní. První úpravy by měly nastat za dva roky v Revoluční ulici.
Vypracování studie zadalo vedení města v roce 2019 Institutu plánování a rozvoje (IPR), pro který ji vytvořilo architektonické studio Aoc ateliér. Ulice Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční kopírují původní staroměstské hradby. Dnes funguje na principu promenády a obchodní třídy pouze oblast mezi Jungmannovým náměstím a náměstím Republiky, cílem je rozšířit tento charakter na celou délku korza.
Na Příkopy se vrátí tramvaje
To bude předpokládat i například zklidnění dopravy v rušné Národní ulici, to však bude podle radními schváleného dokumentu spíše dlouhodobějším cílem s horizontem následující dekády. Jako první by měly úpravy začít na opačné straně korza v Revoluční ulici, k čemuž už v minulosti vznikla studie. Kromě širších chodníků a odstranění bariér zde přibydou na dvě desítky nových stromů. Úpravy by měly být podle informací IPR dokončeny v roce 2024.
Součástí schválené koncepce je i návrat tramvají, které mají propojit zastávky Náměstí Republiky, Národní třída a Muzeum. „Tramvaj zde jezdila do roku 1985, kdy došlo k rozhodnutí ji zrušit po dokončení výstavby metra,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Výhledově by pak tramvaj podle schváleného dokumentu mohla pokračovat až do ulice Hybernská.
Marta Jandová nemá klid ani na horách: Půvabnou zpěvačku poznávají i v cizině
Související články

Otřesný případ z Prahy: Čtyři muži měli zneužít ženu, která přijela hledat práci. Policie ukázala video ze zadržení

Masivní výpadek proudu zasáhl Česko. Lidé byli zaseklí ve výtazích, MHD v Praze stála

Prahu sužovalo horko, většina klimatizovaných tramvají ale stála v depu. Zvláštní vysvětlení dopravního podniku

Obrovský požár v Praze. Vzplála střecha domu, centrum zadusil hustý kouř
