Trendy tagy Speciál: Hubněte do plavek válka na Ukrajině Svatba Karlose a Lely Agáta Hanychová

Kolaps delegátů a nespokojenost klientů: Kauza nevyhovujícího hotelu v Řecku pokračuje

Okolí hotelu.
Zdroj: se souhlasem Håkon Vollen Johansen
+ Dalších 9 fotografií
dovolená

Redakce eXtra.cz upozornila na stížnosti klientů cestovní kanceláře Čedok, kteří se na nás obrátili s tím, že objednaný hotel na řeckém ostrově Rhodos je stále v rekonstrukci a nenabízí komfort, za který si připlatili. Cestovka od počátku pochybení odmítá s tím, že klienti byli o všem informováni. Po vydání našich článků však umožnila klientům bezplatně změnu termínu, hotelu či destinace, nebo i storno celého pobytu. Na chování Čedoku si však stěžují další klienti, podle kterých vládne na místě chaos.

Jako první informovala redakce eXtra.cz o kauze hotelu Helea Family Beach Resort na řeckém ostrově Rhodos. Ten je podle vyjádření několika klientů cestovní kanceláře Čedok, kteří se na nás obrátili, ve skutečnosti stále staveništěm. Podle jedné z klientek zájezdy do něj Čedok prodával už v dubnu a až po telefonické urgenci, že je hotel zavřený, změnili datum odjezdu na půlku července. Jenže budovy podle ní byly i v polovině července stále spíše staveništěm, bez oken, s prachem a nepořádkem.

"Ocitla jsem se spolu s maminkou v úplně stejné situaci jako klientka, která vaši redakci na problém upozornila. My jsme naštěstí byly aspoň relativně včas varovány," napsala následně redakci další klientka.

Čedok po reportážích eXtra.cz změnil podmínky

Poté, co redakce eXtra.cz na kauzu upozornila, se Čedok rozhodl změnit podmínky a umožnil klientům bezplatně změnu termínu, hotelu či destinace, nebo i storno celého pobytu.

Přesto se na nás stále obracejí další klienti s tím, že nejsou s chováním cestovky spokojeni. "Rodiče jeli s Čedokem na Rhodos, kde je odmítli ubytovat v objednaném hotelu. Čedok a delegáti věc odmítají řešit. Po nich tam přijeli další klienti (celkem již 52). A v pátek přijedou další. Nikoho neinformovali o problému před odletem a o tom, že dostanou hotel, který si neobjednali (bez pláže, bez baru). Delegáti nereagují, jeden zkolaboval, další zmizel. Panuje obecná nespokojenost," napsal eXtra.cz další z klientů Čedoku a jako důkaz přiložil fotografie přímo z místa.

Více rezervací než volných pokojů

Cestovní kanelář od počátku pochybení odmítá. Podle ní byli klienti o všem informováni a hotel už funguje normálně. Stejně reaguje i v posledním případě. "Jeden z hotelů na Rhodosu přijal asi před dvěma týdny více rezervací, než měl volných pokojů, a informoval nás až na místě. Protože měl přeplněné kapacity, některé naše klienty neubytoval, i přes to, že jsme měli pobyty pro ně oficiálně potvrzené a zaplacené," vysvětluje mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková s tím, že podle ní situaci okamžitě řešili a klienty ubytovali v několika jiných hotelích, se kterými spolupracují a které volná místa měly.

"Klientům jsme se prostřednictvím delegátů na místě omluvili a informovali je o náhradním ubytování, s klienty tak v kontaktu rozhodně byli. Reklamaci zájezdu mohli klienti, kterých se to dotklo, sepsat standardně přímo na místě nebo ji řešit po návratu domů přes naše reklamační oddělení, které pak určuje následnou kompenzaci, pokud tam nárok vznikl. Vzhledem k rekordnímu zájmu o cestování ze všech trhů, nejen z České republiky, jsou hotely v hlavní sezóně v populárních destinacích zaplněné a hledat alternativy v případě takové mimořádné situace není jednoduché. Nicméně o všechny klienty byly postaráno a většina byla spokojená i v náhradním hotelu. S hotelem, který přijal více rezervací, jsme situaci řešili, aby se neopakovala nebo abychom informace měli v dostatečném předstihu," dodává pro eXtra.cz Pavlíková.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy