Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Dobrá rada nad zlato! Stačí zvednou telefon, napsat e-mail nebo zprávu na sociálních sítích

Dobrá rada nad zlato! Stačí zvednou telefon, napsat e-mail nebo zprávu na sociálních sítích
Zdroj: Albert

Začalo to s pandemií covidu. Tou dobou zřídil Albert pro své zaměstnance linku pomoci. A od toho času jim pomáhá s dotazy, se kterými si neumí poradit, jako je například proces podání daňového přiznání, vyúčtování energií či objednání k lékaři. 

Typy dotazů se za tři roky proměnily. Ze začátku šlo hlavně o ty související s pandemií. Loni v zimě byla linka rozšířena o poradenství v ukrajinštině. 

S postupem času se ale už otázky překlopily i do dalších rovin, jako je psychologie, vztahy, komunikace či právo. Konzultanti poradí také s mezilidskými vztahy, interními procesy, vyřizováním na úřadech či třeba ohledně zdravé životosprávy.

Za tři roky si linka vybudovala své místo. „Měsíčně konzultanti odpovídají na více než stovku otázek. Mezi prvním a druhým rokem se počet dotazů zdvojnásobil a loni narostl zase o pětinu,“ vysvětluje Denisa Maternová, manažerka HR v obchodech Albert.

„Jde o rychlý a efektivní nástroj, jak našim zaměstnancům pomoct v situaci, ve které si neumí sami poradit. V správnosti této cesty nás utvrzují také jejich reakce a poděkování. Někomu pomůže, že ho někdo vyslechne, jinému zase rada při hledání lékaře či pomoc s vyúčtováním energií nebo administrativou nemocenské. Liší se to případ od případu,“ dodává.

A co na ni říkají zaměstnanci, kterým pomohla?

Někomu stačí se jenom svěřit: „Děkuji, že jste si mě vyslechla. Ulevilo se mi.“ Další zaměstnankyni pomohlo odborné oko při vyúčtování energií: „Jsem ráda, že se mnou někdo prošel vyúčtování energií, kterému nerozumím.“ 

Kolikrát také dobře padne i jednoduchá rada: „Děkuji za kontakt na zubaře v Hradci Králové,“ nebo pomoc s daněmi: „Jsem rád, že jste mi vysvětlili proces podání daňového přiznání.“ 

Najdou se i zapeklitější dotazy: „Netušil jsem, že zvýšení nájmu může být maximálně o 20 procent v průběhu tří let, děkuji.“

Není to ale jenom o lince

Linka je součástí uceleného balíčku aktivit společnosti Albert zaměřených na zdraví a spokojenost zaměstnanců, mezi které dále patří benefity jako Multisport karta, příspěvky na dopravu či podpora v oblasti výživy a zdravého životního stylu.

Přínos systematické péče o pohodu zaměstnanců dokazuje jejich dlouhodobě rostoucí spokojenost, jak ji zachycují výsledky interních celofiremních průzkumů. Spokojenost všech dvaceti tisíc zaměstnanců Alberta tak za loňský rok opět vzrostla, a to meziročně o 2 procenta na hodnotu 89 procent.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy