Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Bizáry Schillerové na TikToku i dovádění Babiše s kohoutem se vyplácí. Hnutí ANO díky tomu válcuje konkurenci, tvrdí analytik

Hnutí ANO a rostoucí preference: Andrej Babiš a Alena Schillerová na TikToku byl chytrý tah, říká analytik
Zdroj: Tik Tok Andreje Babiše / Tik Tok Aleny Schillerové
+ Dalších 24 fotografií
volby

Andrej Babiš by se svým hnutím ANO vyhrál volby. Ukazuje to v neděli zveřejněný volební model agentury Kantar pro Českou televizi. To by nebylo nic nového, kdyby výše zmíněná strana neatakovala nebývalých čtyřicet procent preferencí. Podle slov analytika Pavla Ranocha pro Seznam zprávy je to i díky svědomitému působení na sociálních sítích, kvůli kterému se Andrej Babiš i jeho spolustraníci často dostávají pod palbu kritiky.

Alena Schillerová je žena dvou tváří. Když redakce eXtra.cz jezdí po setkáních s voliči, dokáže působit velmi lidským dojmem, je vidět, že má dokonale zvládnutou řeč těla a s voliči jedná extrémně empaticky. Když se pak člověk podívá na její sociální sítě (a TikTok v tom jednoznačně vede), vidí křepčící ženu středního věku, kterou by na bývalou a v současnosti stínovou ministryni financí rozhodně netipoval. Jak to může Schillerové pomoci v politické dráze?

Pavel Ranoch v nedávném rozhovoru pro Seznam zprávy říká, že souvislost je užší, než by člověk čekal. „Zaměřili se třeba i na mladou generaci, kde byly jejich výsledky dříve hodně špatné, ale teď jsou preference mezi lidmi do 30 let kousek pod 30 procenty,“ tvrdí Ranoch. Tím se dostává ke zmiňovanému TikToku, který politikům z ANO v přilákání právě mladých lidí hodně pomohl.

Lidé nevědí, proč ANO volí

"Zaměřili se třeba i na mladou generaci, kde byly jejich výsledky dříve hodně špatné, ale teď jsou preference mezi lidmi do 30 let kousek pod 30 procenty, což je vlastně velice dobrý výsledek," říká analytik a připomíná, že mnoho lidí ani není schopno říci, proč zvolili hnutí ANO. "Lidí, kteří změnili názor v poslední době, se na to i přímo ptáme. A v této části spektra to vypadá, že to funguje dost emocionálně. Že nejsou schopni artikulovat konkrétní důvod," odpovídá Ranoch.


Jak se tedy zdá, to, za co se mnoho lidí Babišovi a Schillerové směje, tedy tanečky na TikToku nebo nabízení ukrajinského obilí kohoutovi, jsou přesně zacílené kampaně, které, zdá se, na Babišovu cílovku fungují mnohem lépe než prosazování opravdového politického programu.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy