Trendy
Extrémní proměny Výměna manželek Farma Česko KVIFF 2025

Zemřel marketingový expert Vilém Rubeš: Jeho kampaň pro Korunní psala dějiny reklamy

Zemřel marketingový expert Vilém Rubeš: Jeho kampaň pro Korunní psala dějiny reklamy
Zdroj: Se souhlasem CNN Prima News
Předchozí Další
+ Další 2 fotografie
SMRT

Ve věku 60 let zemřel významný český marketingový expert a kreativní mozek mnoha reklamních kampaní Vilém Rubeš. Na jeho odchod upozornil Deník N, kterému zprávu potvrdila sestra jeho zesnulé partnerky Báry Rektorové. Rubeš byl autorem desítek nezapomenutelných kampaní, včetně legendární série pro minerální vodu Korunní, která ve své době přepsala dějiny české reklamy.

Vilém Rubeš v posledních měsících bojoval s vážnými zdravotními problémy. Zpráva o jeho smrti zasáhla nejen kolegy z branže, ale i čtenáře jeho pravidelných sloupků, které psal do časopisu Marketing & Media. „Bez Viléma už nebylo možné si pondělní vydání MAM ani představit. Jeho sloupky bavily, ale také uměly tnout do živého,“ vzpomíná šéfredaktorka MAM Radana Čechová podle serveru mam.cz.

Legendární reklamy

Nejslavnějším projektem Rubeše se stala kampaň pro minerálku Korunní, kterou v roce 2003 připravila agentura Tanagra, již spoluzakládal. Kampaň přinesla do vysílání televize Nova unikátní koncept – každý den od června 2003 až do února 2004 běžel jiný spot upozorňující na výročí daného dne. „Ta minerálka se dá pít pořád, tak co s tím? … Jestli se Korunní může pít každý den, pojďme to udělat tak, že každý den je něco, co druhý den už není, ale ta minerálka je tu pořád,“ popisoval Rubeš svůj nápad podle serveru idnes.cz.

Oceňovaný marketér

Vilém Rubeš za svou kariéru prošel agenturami Leo Burnett, Tanagra a Elite Solutions, vedl vlastní značku BigVilik Brands & Ideas, psal texty písní, přednášel a hodnotil soutěže typu Effie nebo Golden Drum. Posbíral přes 50 národních a 25 mezinárodních ocenění. Přesto byl v osobním životě skromný a vystupoval s nadhledem. „Cen mám několik desítek… ale to je podobno tomu, když vám v cíli maratonu dají čokomedaili, že jste to nevzdali,“ napsal o sobě kdysi s typickou ironií.

Reklamní branže tak přišla o jednoho ze svých nejvtipnějších, nejoriginálnějších a nejotevřenějších kritiků i tvůrců. V posledním sloupku pro Marketing & Media psal o tom, že lidskost není značka.

Jana Maláčová otevřeně o rakovině: Popsala první chvíle po oznámení kruté diagnózy

Související články

Další články

Nejnovější kauzy