Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Karel Gott leukemie Zabijáci pod mikroskopem StarDance 2019 Dlouhovláska

Nejnovější kauzy

Bojujete v práci s obezitou? Víme, jaké skupiny zaměstnanců jsou nejvíce ohrožené

Přibíráte na váze? Tak to asi patříte mezi ohrožené skupiny.
Přibírání na váze je jeden z nejčastějších problémů, zvláště pokud máte sedavé zaměstnání. I když by se mohlo zdát, že největší potíž s obezitou budou mít lidé pracující v gastronomii, opak je pravdou. Nejhůře jsou na tom ti, kteří celý den sedí. Váha jde pak nahoru velmi rychle.

Překvapivě to nejsou ani kuchaři nebo řezníci či pekařky, ale úplně obyčejná sedavá práce, která vás i víc než devět hodin denně nutí točit se na kancelářské židli a koukat do monitoru.

Přestože administrativní zaměstnanci nevykazují výsledky okamžitě, a máte z nich pocit, že nic nedělají, není tomu tak. Vetšinou nemají ani čas se pořádně najíst, a jak všichni víme, nejhorší je mít nepravidelný režim. To ničí tělo a vede k obezitě.

Tloustne i taková recepční, která si většinu směny odstojí, nebo i zdravotní sestřičky, které by mohly vypadat, že se v práci hýbou, protože poletují po nemocnici. Rychlá návštěva kantýny jejich tělu zrovna neprospívá.

Nejhorší stravovací návyk ale mají i učitelé, pak IT technici, vědci a inženýři. Život v permanentním stresu a kolikrát jen dvě jídla denně dělají svoje.

Tyto skupiny lidí to navíc o sobě moc dobře vědí a často si stěžují na to, že za jejich nadváhu může hlavně sezení za stolem. Málokdo z nich má totiž ještě čas dojít si někam po práci zacvičit, proto se teď řada zaměstnavatelů uchýlila k benefitům v podobě permanentek do fitness nebo staví menší posilovny přímo v kancelářích.

Podle studie medicínského časopisu Lancet vede sedavé zaměstnání k tomu, že zvyšujete riziko předčasného úmrtí až o 60 procent!

Jak proti obezitě a problémům v kanceláři bojovat? Není to tak složité. Podle vědců stačí hodina aktivního pohybu denně – počítá se i jízda na kole, k zahození není ani svižná chůze.

Mohlo by vás zajímat

Další články