Trendy tagy Extra Host (pořad) koronavirus Tvoje tvář má známý hlas 2020 finále MasterChef 2020

Nejnovější kauzy

Zaměřte se na cenovky: Proč se papírové pomalu vytrácí z obchodů?

Cenovky
V obchodě se na ni podívá asi každý. Cenovka je nevyhnutelnou součástí jakéhokoliv prodávaného zboží. Ty papírové se ale začaly pomalu vytrácet. Nahrazují je digitální. Šetří přírodu a poskytují více informací. Všimli jste si rozdílu mezi nimi? Mnozí totiž ne.

Tato technologická novinka se dostává do stále více obchodů. Usnadňuje práci prodavačkám, které nemusí cenovky trhat a roznášet je po prodejně. „Displeje řídíme centrálně,“ říká Tomáš Kořínek, manažer projektu digitálních cenovek prodejen Albert. Ty je nově rozšířily do čtyřiceti pěti svých obchodů, převážně v Praze a Brně. Zákazníci se tak s nimi můžou setkat už v každém sedmém Albertu.

Úspora papíru

Další nespornou výhodou digitálních cenovek je i to, že šetří papír. „Díky nim ročně ušetříme na 45 prodejnách celkem 8 tun papíru. To představuje 1,6 milionů listů formátu A4,“ popisuje Tomáš Kořínek. Mnoho lidí si při pohledu na ně vůbec ani neuvědomuje, že čte cenu z displeje, a ne z papíru. Je to díky tomu, že technologie věrně odpovídá svým provedením, včetně barvy, papíru. Své místo nacházejí v Albertu hlavně v odděleních s čerstvým sortimentem, kde je řada požadavků na uváděné údaje. Tam zároveň také usnadňují rychlé nastavení slev v průběhu dne, jako například poslední dvě hodiny před zavřením prodejny u pečiva.

Zjednodušení nákupu

Pro zákazníky jsou novým způsobem získávání informací a zjednodušují nákup. Kromě ceny se dočtou další podrobnosti, například zemi původu, jakost nebo logo. „V Albertu chceme s digitálními cenovkami dál pracovat a rozvíjet jejich uplatnění. Nabízí se například možnosti lepší navigace zákazníků. V prodejnách celkem využíváme více než 280 000 elektro­nických cenovek,“ doplňuje Tomáš Kořínek.

Související články

Další články