Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy koronavirus Extra Host (pořad) Počasí požár v Bohumíně

Nejnovější kauzy

Za tragédie na dráze mohou mobily, tablety a nesoustředěnost, nevyloučil šéf železničářů

Zdroj:
+ Dalších 13 fotografií
neštěstí
Technika bude jednou zkázou lidstva. To předpověděl už Karel Čapek ve svém dramatu R.U.R. Jeho proroctví se naplňuje. Čím dál víc železničních nehod má společného jmenovatele, selhání lidského faktoru pod vlivem moderní techniky. Strojvůdci řídící několikatunový kolos obsazený i stovkami pasažérů mají totiž při vedení lokomotivy v rukou mobily či tablety, které využívají i k soukromým aktivitám. Pro eXtra.cz to potvrdil šéf Správy železnic Jiří Svoboda.

S tabletem či mobilem v ruce

Tablet nebo mobil v ruce drží nejen někteří řidiči v autě, ale i mašinfírové. Sice jim do těchto digitálních přístrojů chodí informace od dispečera, zároveň ale mají povolený přístup na internet. A tak si klidně mohou sledovat oblíbený seriál nebo film pro dospělé, zatímco několikatunový kolos řítící se až 80km rychlostí jede „na půl oka“. Nepozornost a nesoustředěnost jsou totiž nejčastější příčinou železničních katastrof. Člověk zkrátka selže pod vlivem výdobytků moderní doby.

Redakci eXtra.cz to potvrdil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, který je u dráhy přes 30 let. Nemohou tablety za čím dál častější železniční nehody? Nevěnují se na nich mašinfírové i soukromým aktivitám, zeptala se ho redakce. „Myslím si, že tohle je také jeden z důvodů, že třeba ta soustředěnost se částečně ponižuje, ale nedémonizoval bych to,“ řekl eXtra.cz Svoboda.

Svačí a jsou unavení

Už loni přitom v ČT popsal, co viděl. „Občas vidím, že na stanovišti někteří strojvedoucí mají mobilní telefony, dokonce i tablety. Není to zakázané. Mají s sebou ale také svačiny a svačí,“ uvedl. Zdůraznil ale také, že roli hraje podstav strojvedoucích a jejich vypětí. Protože logicky musí za chybějící kolegy brát víc směn. „Ten odpočinek mezi směnami není možná dostatečný,“ připustil Svoboda.

Související články

Další články