Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Střelba v Ostravě StarDance 2019 Extra Host (pořad) Události roku 2019

Nejnovější kauzy

Vlkodlačí děti přibývají: Syndrom způsobil kontaminovaný lék

+ Další fotografie
Strašné
Ve Španělsku byl u šestnácti dětí objeven vlkodlačí syndrom po užití kontaminovaného léku. Dětem to mělo pomoci s alopecií, namísto toho jim to vyvolalo hypertrichózu. Lék musel být stažen z prodeje.

Španělsko nyní řeší opravdu zapeklitý případ. Z oběhu musel být stažen lék obsahující látku minoxidil, který měl pomáhat bojovat proti alopecii. Pro ty, kteří nevědí, alopecie je nemoc, která způsobuje vypadávání vlasů i chlupů.

Nicméně lék místo toho, aby lidem pomáhal, způsobil potíže. U šestnácti dětí, které lék užily, se objevila nemoc hypertrichóza, lépe známá jako vlkodlačí syndrom. Lidé s tímto syndromem mají nadměrné ochlupení po celém těle.

Zjistilo se, že vlkodlačí syndrom se u dětí objevil právě kvůli léku, který obsahuje minoxidil. Lék musel být stažen z prodeje a farmaceutické společnosti Farma-Química Sur, která ho dodávala, byla odebrána licence. Nesmějí nadále vyrábět ani distribuovat léky.

Rodičům dětí, jež lék užily, bylo doporučeno vyhledat lékařskou pomoc. Úředníci odhadují, že mohlo být ovlivněno až 30 lékáren. Dále tvrdí, že pokud děti lék vysadí, příznaky vlkodlačího syndromu by se měly rychle zmírnit. Údajně dospělým, kteří pilulku užívali, nehrozí nebezpečí.

Mohlo by vás zajímat

Další články