Vepřové, kuřecí a s pečivem! Průzkum ukázal, jak grilují Češi

Ledoví muži nám sice tento týden grilování na chvíli pozastaví, ale o víkendu se již budeme moci opět oddávat této činnosti. Pravidelně přitom griluje 81 % Čechů. Nejčastěji rozpálí gril jednou za 14 dní (30 %) či jednou do měsíce (27 %). Několikrát týdně pak griluje 5 % Čechů. V souvislosti s pandemií omezovala lidi především skutečnost, že neměli s kým grilovat (45 %). Problém s tím, že neměli kde grilovat uvedlo 12 % a strach pak zamezil grilování 11 % Čechů. Samotná frekvence grilování zůstane i po odeznění pandemie beze změny, uvedlo 69 % respondentů, naopak častěji se ke grilu postaví 29 %.
Z průzkumu zároveň vyplynulo, že grilování je rodinnou záležitostí (82 %), s přáteli pak griluje 16 % dotázaných. Nejčastějším místem pro grilování je zahrada (78 %) a prostory u přátel (13 %). Jen 2 % pak využívají veřejně přístupná místa.
Maso si marinujeme sami
Pomalu přestává platit tvrzení, že grilování je čistě mužskou záležitostí, s tímto názorem souhlasí 55 %. Pokud jde o to na čem grilovat, tak jednoznačnou preferencí je klasický gril a dřevěné uhlí (51 %), běžné dřevo pak využívá 19 %, elektrický gril 14 %, plynový 10 % a lávové kameny 5 %. V tom, co na gril umístit, vládne vepřové (39 %) a kuřecí maso (37 %), zbytek masného sortimentu už pak výrazně zaostává – klobásy (9 %), vuřty (6 %), hovězí a hamburgery pak shodně po 3 %. Maso na grilování si pak 85 % respondentů raději připraví samo, zbytek preferuje již namarinované.
Věci na gril nejčastěji nakupujeme v hypermarketech
Mezi další produkty, které vedle masa míří na gril, patří zelenina (70 %) a sýry (66 %). Pouze maso pak griluje 9 % Čechů. Jako přílohu nejčastěji volí pečivo (87 %), zeleninu (75 %) a saláty (41 %). V tom, kde věci na grilování pořídit mají Češi jasno, 71 % ho nakupuje v hypermarketech, 24 % u svého řezníka a jen 2 % online. Na trend nakupovat věci pro grilování ve větších obchodech reagovala i společnost Tesco. „ Naše nová řada produktů Grill Master nabízí nejoblíbenějších výrobky včetně širokého výběru mas, sýrů, zeleniny nebo omáček. Více než 70 produktů tak určitě uspokojí všechny milovníky grilování, a to i ty, kteří třeba masu zrovna neholdují. V nabídce nechybí ani produkty od českých výrobců,“ doplňuje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR.
*Průzkum realizovala společnost Ipsos v dubnu 2020 na reprezentativní vzorku populace ČR.
Michael je manipulátor, tvrdí Aneta ze Survivoru. Po zradě ho vyškrtla ze svého života
Související články

Český kajakář zemřel při sjíždění rozbouřené řeky na Korsice: Selhalo mu srdce

Tragédie na dovolené: Česká turistka zemřela po pádu z Velké čínské zdi

Kdy si poslední dny roku 2024 nakoupíte? Otevírací doba obchodů na Vánoce a Silvestra

Jak bude otevřeno 28. října: Na Den vzniku samostatného Československa se na nákup nevydávejte
