Trendy
Extrémní proměny Survivor 2025 Oktagon 72 o kolečko navíc

Ve vteřině rozezná jablko od rajčete: Umělá inteligence v Albertu zrychluje odbavení u pokladen

Ve vteřině rozezná jablko od rajčete: Umělá inteligence v Albertu zrychluje odbavení u pokladen
Zdroj: Albert
umělá inteligence v obchodě

Albert jako první řetězec v Česku zavádí do všech svých prodejen technologii, která rozpoznává nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. K rozšíření do všech prodejen řetězec dospěl po úspěšném pilotu v několika obchodech. Cílem je zrychlení odbavení zákazníků u pokladen, zvýšení přesnosti identifikace nebalených položek a usnadnění práce obsluhy pokladny.  

Systém využívá miniaturní kameru zaměřenou na pokladní váhu, která pozná, jaké ovoce, zeleninu nebo pečivo zákazník kupuje – i když na nich není čárový kód. Kamera nad pokladní vahou okamžitě vyhodnotí, o jaký produkt jde, a nabídne pokladní správnou volbu na dotykové obrazovce. Ta ji jen potvrdí – a hotovo. Řešení nejen minimalizuje chyby při ručním zadávání, ale také zkracuje čekací dobu zákazníků u pokladen a zjednodušuje práci zaměstnanců. Aktuálně je nová technologie funkční již v pěti desítkách prodejen a do konce roku bude nasazena do všech 350 prodejen řetězce.  

Ve vteřině rozezná jablko od rajčete: Umělá inteligence v Albertu zrychluje odbavení u pokladen

Díky kameře nad pokladnou systém rozpozná, co zákazník kupuje.    

 

„V Albertu věříme v inovace, které mají smysl a neustále pracujeme na jejich rozvoji tak, aby usnadnily a zjednodušily každodenní pracovní činnosti zaměstnanců na prodejnách i na centrále. Umělá inteligence u nás nachází uplatnění v řadě oblastí, včetně zlepšení zákaznického servisu na pokladnách skrze automatické rozpoznávání nebalených produktů u pokladen. Tato řešení přinášejí reálný přínos jak pro naše zákazníky, tak pro naše zaměstnance,“ uvádí Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.  

Od chytrých pokladen k automatickým robotům 

Umělá inteligence se v Albertu prosazuje i v méně viditelných, ale neméně důležitých oblastech. Kromě optimalizace zásobování či zrychlení obsluhy na pokladnách pomáhá také s automatizací administrativních činností – od zpracování faktur přes agendu v oddělení lidských zdrojů až po logistické procesy. V neposlední řadě přispívá k efektivnějšímu chodu prodejen a distribučních center i v oblasti úklidu, kde fungují automatické čisticí roboty. 

Související články

Další články

Nejnovější kauzy