Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy The Voice Ewa Farna Agáta Prachařová porod Meghan Markle

Nejnovější kauzy

Už zase je tu změna času: Přinese ospalé dny a velké VÝKYVY VE VZTAHU

+ Další fotografie
ZMĚNA ČASU
Každé jaro a podzim nás čeká posun času o jednu hodinu. Jinak tomu nebude ani letos v březnu. Letní čas v roce 2019 začne platit v noci na 31. března, kdy se hodiny posunou o hodinu vpřed ze 2:00 na 3:00. Co můžeme očekávat? Jak nás to psychicky ovlivní? A co dělat? Přečtěte si!

Když posuneme hodiny vpřed

Když začíná letní čas, hodiny přetáčíme dopředu. Reálně to znamená, že budeme o hodinu méně v posteli a domů nepůjdeme za tmy. Ale jaké další dopady tyto změny mohou přinést? Negativní dopady poukazují především na změny biorytmu, spánkový deficit, menší pracovní produktivitu a psychické a emocionální výkyvy. Obecně platí, že přizpůsobení se změně času na jaře je obtížnější než na podzim.

Změna času negativně ovlivňuje naše spaní

Přechod na letní čas způsobuje přerušovaný spánek. Tělo se musí přizpůsobit. Jak? Měli byste si zvyknout chodit spát dříve. I když ze začátku vám to může způsobovat problémy. Pravděpodobně se dočkáte neklidných nocí a ospalých dní. Vědci zjistili, že posunem času na jaře ztrácíme v průměru 40 minut spánku. Takové poruchy spánku mohou vést k agresi, podrážděnosti a psychickým problémům. Poruchy spánku mohou také ovlivňovat paměť, výkon a koncentraci.

Změny hodin mohou mít i vážnější důsledky, jako jsou dopravní nehody, problémy se srdcem a spánková deprivace může ovlivnit i hladiny hormonů v našem těle, což vede často ke změnám chuti k jídlu.

Přinášíme vám pár tipů, jak zvládnout změnu času:

  1. Pár dní předtím, než dojde ke změně času, zkuste jít do postele dříve a zkuste se i dříve probudit. Aby se vaše tělo připravilo.
  2. Jakmile se probudíte, pusťte do své ložnice slunce. Sluneční světlo pomůže obnovit váš biorytmus.
  3. Nespěte přes den.
  4. Vyhněte se kofeinu a dalším stimulantům, které mohou ovlivnit vaši bdělost.
  5. Nesedejte za volant, pokud víte, že jste ospalí.

Mohlo by vás zajímat

Další články