Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Bachelor Česko 2024 Zrádci (reality hra)

Tesco představuje druhou produktovou řadu vlastní značky v plně recyklovatelných obalech

Tesco představuje druhou produktovou řadu vlastní značky v plně recyklovatelných obalech
Zdroj: Tesco
Tesco

Všech 90 výrobků značky Tesco z kategorie těstovin a rýže maloobchodník nabízí ve 100% recyklovatelných obalech. Tesco tak svým zákazníkům přináší další celou kategorii produktů s obaly šetrnějšími vůči životnímu prostředí. Tím, že Tesco třídí a posílá k dalšímu využití také sekundární obaly, ročně předchází vykácení 1417 stromů. Maloobchodník pokračuje v plnění svého závazku, že do roku 2025 budou všechny obaly produktů vlastní značky Tesco plně recyklovatelné.

V roce 2019 se Tesco zavázalo, že do roku 2025 bude vyrábět obaly svých produktů z materiálů, které umožní plnou recyklovatelnost. Po představení 200 různých produktů pro domácnost, jako jsou prací prostředky nebo prostředky pro domácí úklid v plně recyklovatelných obalech, nyní Tesco uvádí na trh plně recyklovatelné obaly také pro výrobky kategorie těstovin a rýže. Vzhledem k tomu, že čeští zákazníci nakoupí v Tescu ročně přes 4,25 milionu kusů těchto produktů, přináší plně recyklovatelné primární (obaly, ve kterých výrobek nakupuje zákazník) i sekundární obaly (které chrání výrobky při distribuci) významnou úsporu materiálů, které by jinak musely skončit na skládce.

„Ve společnosti Tesco nepřetržitě již řadu let pracujeme na snižování dopadů našeho podnikání na životní prostředí tím, že v našich provozech předcházíme plýtvání potravinami i obalovými materiály. Podařilo se nám eliminovat všechny těžko recyklovatelné a nerecyklovatelné materiály z obalů produktů vlastní značky Tesco a zavázali jsme se, že do roku 2025 budeme mít všechny produkty vlastní značky v plně recyklovatelných obalech. Jelikož jsou těstoviny a rýže jednou z nejčastějších položek každodenního nákupu českých domácností, nabízet tyto Tesco produkty ve 100% recyklovatelných obalech je dalším významným příspěvkem na naší cestě k udržitelnější spotřebě a výrobě,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco v České republice.

Obaly výrobků jsou vyhotoveny z materiálů, které umožňují zákazníkům po spotřebování výrobku vytřídit je prostřednictvím třídících popelnic ve svých městech a obcích. Více než 83 tun druhotných papírových obalů ročně navíc vytřídí společnost Tesco ze svých českých prodejen a distribučního centra a posílá je k dalšímu zpracování, takže z odpadu vznikne recyklovaný papír. Z něj se například vyrábějí papírové nákupní tašky Tesco. Pokud by prodejce materiály netřídil, muselo by se v zemi každý rok vysadit 1417 nových stromů, které takto nahrazuje papír pro recyklaci, resp. sběrový papír. Tesco tak naplňuje svou dlouhodobou ambici vrátit staré obaly zpět do oběhu v souladu s principy oběhového hospodářství.

Další články

Nejnovější kauzy