Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy koronavirus Extra Host (pořad) SuperStar 2020 Počasí

Nejnovější kauzy

Tesco nehodlá koronavirus podcenit: Počítání zákazníků, speciální východy a plexisklo u pečiva

Zdroj: Tesco
+ Další 2 fotografie
opatření
Rozvolňování opatření proti koronaviru nechce Tesco podcenit, a tak zavádí některá hygienická a bezpečnostní pravidla nad rámec těch povinných. V prodejnách počítá zákazníky, abych jich tam nebylo moc a dohlíží i na jejich rozestupy. Pražané si navíc mohou nově nechat doručit nákup i ze Žabky.

„Jak se postupně uvolňují vládní nařízení, zákazníci mají pocit, že pandemie je za námi a už nic nehrozí,“ uvedl Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco Stores Česká republika.

„Bezpečnost a zdraví našich zákazníků a zaměstnanců je pro nás vždy na prvním místě. Těší nás, že se nám povedlo zvládnout nástrahy pandemie, ale zůstáváme obezřetní a nechceme podcenit rizika, která v souvislosti s možným znovurozšířením koronaviru stále zůstávájí. Udělali jsme opatření v našich obchodech i nákupních centrech, která v jistých aspektech jdou nad rámec vládou požadovaných nařízení,“ říká Dojčinovič s tím, že Tesco začalo s opatřeními už u vchodů do svých obchodů.

Počítání zákazníků

Zákazníkům chce umožnit bezpečný vstup. Před prodejnami jsou tak nakreslené čáry, pomocí kterých mohou lidé snadněji dodržet požadované rozestupy. Na bezpečnou vzdálenost jsou upozorňováni u uvnitř samotných prodejen. „Tam, kde jsme měli více vchodů, samozřejmě v souladu s bezpečnostními nařízeními, jsme jeden uzavřeli a udělali jsme z něj pouze východ,“ vysvětlil ředitel.

Tesco také počítá zákazníky, prý jako jediný maloobchodní řetězec v tuzemsku. “Jako jediní v Česku jsme investovali do počítání zákazníků. Začali jsme opravdu důsledně počítat, kolik zákazníků nám vstupuje do obchodu,” prohlásil Dojčinovič. „Máme připravené automatizované řešení, které nám to zajistí. Až se začne jejich počet blížit k hraničnímu číslu, systém to vyhodnotí a půl hodiny dopředu vyrozumí personál obchodu,“ popsal počítací systém. Zákazníkům doporučuje, aby se snažili nákupy platit bezkontaktně.

Plexisklo u pečiva

Společnost uvažuje i o dalších hygienických opatřeních u pultů s pečivem. Mohla by tam být umístěna plexiskla, aby se zamezilo riziku přenosu nákazy koronavirem.

Pražané se navíc nemusejí spoléhat pouze na dovážku přímo od Tesca, zboží jim doručí i Bolt, původně taxislužba. „Ve vybraných prodejnách Žabka v centru Prahy jsme spustili pilotní projekt ve spolupráci se společností Bolt. Zákazník si může v Žabce objednat a Bolt mu objednávku doručí,“ uzavřel Dojčinovič.

Související články

Další články