Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Bachelor Česko 2024 Zrádci (reality hra)

Škodovka posílá svou nejmodernější chloubu do Německa. Podívejte se na unikátní fotky stoletého vývoje tramvají

Nová tramvaj od Škodovky pro německý trh.
Zdroj: Škoda Transportation
Předchozí Další
+ Dalších 10 fotografií
Tramvaje dnes považujeme za běžnou součást velkých měst. Mezi výrobci udává trendy zejména Škodovka. Stroje této značky najdeme v lotyšské Rize, finských Helsinkách či ve Vratislavi v sousedním Polsku. České tramvaje jezdí také v amerických městech Portlandu a Tacomě. Od roku 2021 pak budou stroje ze Škodovky jezdit po tratích mezi německými městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Podívejte se do fotogalerie, jak se tramvaje změnily za 100 let.

Sousední Německo si potrpí na ekologický přístup k dopravě. Navíc Německo je úzce spjato s vývojem tramvajové dopravy. V Berlíně byla v roce 1881 zavedena vůbec první elektrická tramvajová linka. Nyní k západním sousedům poputují modernější tramvajové vozy ze Škodovky.

Zájem projevil jeden z největších německých dopravních podniků Rhein-Neckar-Verkehr, který s českými tramvajemi počítá na tratích ve třech německých spolkových státech. Jedná se o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. V příštích letech má společnost Škoda Tranportation dodat 80 vozů z rodiny ForCity Smart.

Model tramvaje v životní velikosti měří 16,5 metru a má hmotnost přes deset tun. "Díky tomuto unikátnímu modelu můžeme ukázat vnější design a interiér vozidel nejen dopravnímu podniku, ale také veřejnosti," říká generální ředitel Škoda Transportation Petr Brezina. Nyní podle Breziny nastal čas na diskuzi o finální podobě produktu. Ohlasy na představený model mají být vyhodnoceny a zapracovány do finálního designu vozu. Na německé koleje mají tramvaje vyjet na začátku roku 2021

Největší zakázka v historii

Pro společnost Škoda Transportation jde o největší vývozní tramvajovou zakázku v historii, kontrakt za 7 miliard. Do Německa má dodat tříčlánkové, čtyřčlánkové i šestičlánkové tramvaje. Poslední zmíněné tramvaje budou 60 metrů dlouhé a stanou se tak nejdelšími na světě.

Nejdelších vozů v šestičlánkovém provedení vznikne celkem 12. Všechny vozy pro německý trh budou obousměrné a nízkopodlažní. Jejich maximální rychlost bude dosahovat 80 km/h. Budou plné nejmodernějších informačních systémů a inovací. Jak už jsme uvedli, tramvaje za sebou mají dlouhý kus historie. Podívejte se do fotogalerie, jak vývoj tramvají probíhal.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy