Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Škodovka po 40 dnech obnovila výrobu: Návrat pro zaměstnance nebyl vůbec příjemný

Škodovka po 40 dnech obnovila výrobu: Návrat pro zaměstnance nebyl vůbec příjemný
Zdroj: Profimedia
+ Další fotografie
změny
Po čtyřiceti dnech se v pondělí v 6 hodin ráno opět rozjela výroba ve Škodovce. Do práce se ve třech závodech po celé republice vrátilo 39 tisíc zaměstnanců. Návrat je doprovázen bezpečnostními opatřeními, která se musí až do odvolání v závodech striktně dodržovat.

Odstávka výroby ve Škodovce se několikrát prodloužila. Změny rozesílala firma zaměstnancům SMS zprávami. V té poslední stálo, že po více než měsíci se 27. dubna výroba opět rozjíždí.

"Od 18. března 2020 stojí výroba ve třech našich výrobních závodech v České republice. V zájmu ochrany všech bylo správné tato rozsáhlá omezení zavést. Nyní ale nastal čas pohlédnout s optimismem vpřed. V Evropě postupně otevíráme naše dealerství a s postupným obnovováním výroby činíme další důležitý krok k tomu, abychom mohli naše vozy zase dodávat na mezinárodní trhy," vyjádřil stanovisko společnosti předseda představenstva Bernhard Maier.

Změny pro zaměstnance

Výroba se však nevrátila do starých kolejí, jak je tomu zvykem například po třítýdenní celozávodní dovolené. Společnost zavedla přísná hygienický opatření, která se budou rozvolňovat ve třech etapách. První změna pro pracovníky je pravděpodobné zrušení nočních směn. Zaměstnanci by se tak měli střídat pouze ve dvousměnném provozu, přičemž však hrozí na ranních a odpoledních směnách přetlak.

Další změnou je nutnost si při příchodu do areálu navléknout roušku. Tu nesmí po dobu směny zaměstnanci sundat. Roušku všem pracovníkům poskytne automobilka, každému 50 kusů na měsíc. Pro zaměstnance to není nic příjemného, jelikož nastává teplé období, v halách je o několik stupňů víc než venku a práce v roušce pro ně není úplně ideální.

V kancelářích se střídají

Přeorganizovat se musela i doprava do závodu, jelikož MHD v Boleslavi po dobu nouzového stavu nevyjíždí. Automobilka proto zajistila svozy jak po městě, tak z přilehlých obcí, aby lidé nemuseli jezdit linkovými autobusy.

Pro zaměstnance ve výrobě se také plánuje vytvoření menších týmů, které by měly pracovat ve stálém složení. Brífinky při střídání směn mají být stručné a krátké. Zaměstnanci také nebudou čerpat přestávky současně, nýbrž postupně, aby se minimalizoval přímý kontakt, a tím i riziko nákazy.

Také v kancelářích se budou zaměstnanci až do odvolání střídat v etapách. Část z nich bude doma na home office.

Finanční ztráty

Až nastane vhodný okamžik, Škoda Auto se vrátí k běžnému provozu. Mezitím se bude snažit o co největší ochranu svých zaměstnanců. Škoda Auto je v Česku stěžejní firmou, která má subdodavatele po celé republice. Podle Sdružení automobilového průmyslu představuje Škodovka pro mnoho českých dodavatelů pětinu až 30 procent jejich produkce. Nucená odstávka je tak značně zasáhla.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy