Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Šéfredaktor Tomáš Vyšohlíd: Naše rádio si může poslechnout každý, kdo zajde na nákup do Penny

Šéfredaktor Tomáš Vyšohlíd: Naše rádio si může poslechnout každý, kdo zajde na nákup do Penny
Zdroj: Rádio MAX
Rozhovor

Rádio PENNY live začalo vysílat před 5 lety a stalo se historicky prvním živě vysílaným instore rádiem u nás. Od té doby ho každý den poslouchá kolem sta tisíc lidí na více než 390 prodejnách. Nakupující si tak během návštěvy supermarketu mohou poslechnout zajímavé informace, ale i oblíbené písničky. Za tu dobu se také samozřejmě stalo nedílnou součástí života všech zaměstnanců, pro které vysílá zvláštní program. Na novinky a zajímavosti ohledně tohoto unikátního rádia jsme se zeptali šéfredaktora Tomáše Vyšohlída.

Není obvyklé, že by síť supermarketů měla své vlastní rádio. V čem je tedy PENNY rádio specifické?

Rádio PENNY live je hlavně dobrým rádcem a společníkem všech zákazníků při jejich nakupování v PENNY. Nabízíme jim vše, co naprostá většina běžných českých rádií – zprávy, informace o počasí, zajímavosti nejen z Česka ale i ze světa, rozhovory s VIP osobnostmi a velkou část našeho vysílání věnujeme jídlu a vaření. Mimo to všechno dáváme samozřejmě našim posluchačům rady a tipy, co si v PENNY výhodně nakoupit a jak ušetřit.

Jak dlouho PENNY rádio vysílá a jak vůbec vzniklo?

Letos v únoru je to přesně 5 let, kdy jsme spustili naše živé vysílání. Vysíláme každý den jak pro všechny zákazníky PENNY, tak zároveň pro všechny zaměstnance PENNY po celém Česku. Rádio PENNY live vysílá z Vídně. Patří totiž pod velký mediální rakouský dům Rádio MAX. A právě Rádio MAX má přes 25 let zkušeností s provozem rádií po celé Evropě. Z naší Vídeňské centrály vysíláme do mnoha dalších zemí, jako je Slovensko, Itálie, Německo, nebo Rumunsko a další. Denně nějaké vysílání rádií ze skupiny rádia MAX v různých zemích slyší více jak 10 milionů posluchačů.

Kde si ho tedy zájemci mohou poslechnout?

Naše vysílání si může poslechnout každý, kdo zajde jednoduše na nákup do PENNY. Vysíláme ve všech téměř 400 obchodech po celém Česku a týdně si nás poslechne více jak 2,5 milionu posluchačů. Jsme tak jedním z českých rádií s významným posluchačským zásahem.

Jaký repertoár se na něm vysílá?

Základem našeho vysílání je hudba, rádi říkáme, že hrajeme tu nejlepší hudbu k nakupování v PENNY. Hrajeme hlavně hezky česky, ale sledujeme i hudební novinky a hity, které naši posluchači znají a mohou si je s námi pobrukovat. A jak už jsme říkal – hlavním tématem našeho vysílání je vaření a jídlo. Proto přinášíme v našem vysílání recepty, tipy co si dobrého uvařit – spolupracujeme i s kuchařem Martinem Škodou, který rád v našem vysílání dává tipy, co si mohou naši posluchači doma jednoduchého a přitom skvělého uvařit.

Toto rádio tedy poslouchají především zákazníci PENNY? Komunikují s vámi?

Ano - všichni, kdo přijdou na nákup do PENNY a také zaměstnanci – pro ně vysíláme každé ráno speciální ranní show jen pro ně. A ta je opravdu interaktivní – už v našem éteru proběhla dokonce i žádost o ruku

Hlavně zaměstnancům PENNY ale plníme jejich hudební přání a teď v době pandemie jsme také využili spolupráce s nejrůznějšími zpěváky, umělci a dalšími VIP osobnostmi, které jim skrze náš éter poslaly slova uznání, díků a podpory za práci v první linii.

Jaký je váš nejúspěšnější pořad?

Je to právě ta ranní show, o které mluvím v předchozí odpovědi.

Překvapilo nebo potěšilo vás něco při vysílání v PENNY rádiu?

Pro mě osobně to už od začátku bylo něco nového a velká výzva – vyzkoušet si práci v instore rádiu a to celé ještě navíc v jiné zemi a v jiné evropské metropoli. Každý den mě překvapí, jak moc důležití jsme po ránu pro naše peňáky, kteří nám píší, že jejich pozitivní vzpruha a motivace k úsměvu pro celý nadcházející pracovní den.

Jaký je ohlas posluchačů na PENNY rádio?

Často se nám stane, že se zákazníci ozvou, protože slyšeli v našem vysílání tip na dobré jídlo, tak abychom jim zopakovali recept, nebo postup přípravy. Loni jsme dali zákazníkům také možnost zaměstnancům PENNY něco vzkázat skrze náš éter a musím říct, že to bylo někdy až dojemné číst jejich vzkazy, ve kterých si váží práce a nasazení všech, kteří se každý den v PENNY o chod celého obchodu starají.

Ovlivnila rádio nějak pandemie koronaviru?

Samozřejmě, ale ne nijak zásadně. Všichni moderátoři jsou pravidelně několikrát denně testování a většinou instrukce z našeho éteru jsou ty, které zákazník v PENNY slyší, když přijde na nákup.

Co chystáte za novinky v tomto roce?

Momentálně podporujeme projekt PENNY s názvem hýbeme se hezky česky. PENNY chce podpořit české děti v jejich návratu ke sportu. A tak v našem vysílání naši posluchači uslyší rozhovory se známými sportovci, nebo ale také tipy, co dobrého dětem připravit ke svačině, když se chystají sportovat.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy