Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Tereza H. Výměna manželek Útok na mešitu Věra Bílá

Nejnovější kauzy

Roli Saxany si mohla zahrát legendární zpěvačka: Těchto 8 zajímavostí o Dívce na koštěti jste netušili!

+ Dalších 6 fotografií
fakta z natáčení
Pohádkovou komedii o mladé čarodějnici, která dala přednost životu mezi lidmi před výhodami světa nadpřirozených bytostí, zná snad každý. Zřejmě jste ale nevěděli o zajímavostech, které se k snímku vážou.
  • Petra Černocká se neodvážila skočit z okna ani na matrace, režisér proto našel na ulici dívku, která vypadala podobně, napsal jí omluvenku do školy, načež dívka skočila a scénu natočila.
  • Roli Saxany si mohla zahrát i Věra Špinarová.
  • Odlet Saxany a Honzy z bytu na koštěti byl realizován tak, že na řádně vyztuženou násadu koštěte byla připevněna sedátka a na konce ocelová lanka, za která čarodějnický stroj s oběma herci zvedl jeřáb.
  • Kašna, ze které Saxana vylézá, byla vyrobena na Barrandově, umístěna na pardubickém náměstí a po natáčení zbourána.
  • Scéna, kdy Saxana kouzlem prodlužuje svou ruku, se natáčela jednoduchým trikem. Na zemi ležel dle slov režiséra vždy jakýsi baleťák, který byl pečlivě schovaný tak, aby nebyl v záběru vidět, Ten svou ruku jen ladným pohybem natahoval před sebe po zemi. Petra Černocká měla za úkol v záběru dělat svou rukou jen takový pohyb, aby to vypadalo, že ruka na zemi opravdu patří k jejímu tělu.
  • Masku Napoleona měl Jan Hrušínský přilepenou na hlavě, dávaly mu zabrat především potíže s dýcháním a výpary z barev.
  • Barrandov tehdy udělal jedno z nejrychlejších kladných rozhodnutí ve své historii, pouhý jeden den po odevzdání scénáře byla schválena výroba snímku.
  • Scéna, kdy hlava Honzy Bláhy stojí na nemocničním nočním stolku a mluví, se točila pomocí jednoduchého triku. Herec Jan Hrušínský se doslova vtěsnal do nočního stolku, kde pod kovovou konstrukcí strávil jedno celé natáčecí odpoledne. O zbytek už se postarala speciálně rozestavěná soustava zrcadel, která divákovi dotváří dokonalou iluzi hlavy bez těla. Aby výsledný obraz vypadal věrohodně, musel být herec nasvícen desítkami silných lamp a jiných různých světel, která navíc během záběru musela neustále po milimetrech měnit svou pozici.

Mohlo by vás zajímat

Další články