„Čeští mileniálové jsou v investicích opatrní,“ komentuje Silvia Holá, hlavní analytička xPartners, výsledky průzkumu, který provedla agentura Ipsos na české populaci ve věku od 18 do 38 let. „Akcie, kryptoměny a různé alternativní investice jsou v menšině. Naopak, kromě tradičního úspěchu nemovitostí je patrný zájem mladých o investice do osobního rozvoje. Zajímavý je také zájem u téměř pětiny do budoucna o zlato jako investiční komoditu,“ říká Silvia Holá, sama aktivní investorka a mileniálka.

Mladí nejčastěji umísťují své finance do vzdělání (38 %), investičních fondů (31 %) a do nemovitostí (23 %). Do budoucna ovšem nejvíce mileniálů zvažuje jako investici nákup nemovitosti (47 %), naopak více než pětina ani v budoucnosti investovat nechce. Vyplývá to z průzkumu Ipsos pro investiční společnost xPartners.

Ze 40 % mileniálů, kteří neinvestují, uvedlo 37 % jako důvod nedostatek hotovosti. Více než polovina (54 %) z těch, co neinvestují, pak preferuje držení hotovosti, respektive nechce si vázat své prostředky v investici.

„Z výsledků také vyplynulo, že nejvíce investují mileniálové s vysokoškolským nebo středoškolským vzděláním. Souvisí to s příjmem, který mají tito lidé vyšší a díky tomu mohou část svých financí dále investovat,“ říká Jan Polák, Account Director firmy Ipsos, který vedl tento výzkum.