Česká televize toho moc kvalitního v posledních deseti letech neudělala. Možná tak Případy 1. oddělení, pak zpravodajství a z větší části publicistika, zbytek je za mě obrovská šílenost.

Včetně všech těch seriálů pro seriály, jen aby měli kamarádíčkové kšeftíky. Ani jeden z nich mě neoslovil. Asi jsem holt náročný a měli by pro mě znovu obnovit Katovnu.

Taky moc neinvestuje do modernizace, nereaguje na nové trendy ve streamování obsahu, odmítá udělat aplikace pro nové platformy (Android TV, Apple TV), hlavně že ale má peníze na to, aby poslala rozmazlené dětičky do Indie a mezi bezdomovce.

Za co to utrácejí?

Televize občas za peníze daňových poplatníků (respektive za peníze z jejich koncesionářských poplatků) skutečně vyrábí pořady, které by na veřejnoprávní televizi neměly mít nikdy místo.

Reality show Zlatá mládež běží už v druhé sérii, takže uznávám, že jsem se měl pohoršovat už dávno. Doteď jsem ale nevěděl, že existuje, takže dávení coby příznak znechucení ze sledování tohohle veledílka jsem měl až nedávno poprvé.

Fakt chceme veřejnoprávní Štiky?

Ve formátu vystupuje parta divných mladých lidí, kteří si hrají na to, jak jsou úspěšní a bohatí, nakonec je ale štáb dostane do situací, v nichž mají ukázat, že jsou to jen pro život nepoužitelní fracci.

O.K., nápad skvělý, ale jedině pro komerční televize. ČT by podle mě fakt neměla plýtvat miliony za bandu nýmandů. Má vychovávat, vzdělávat, bavit. Jenže něčím inteligentním, ne spodinou. Nebo snad chceme, aby za naše „love“ vznikaly veřejnoprávní Výměny manželek, Štiky nebo, nedej bože, třeba takové Divošky?

Skandál s Mattonim

Čétéčko to v posledních letech podělalo i ve chvíli, kdy si dovolilo natočit historický seriál Mattoni o zakladateli dnes známé značky minerálek. Pokud jsou mé informace správné, stál sto milionů a člověk by čekal, že tak 95 půjde z kapsy sponzora, firmy, která měla tak špatně skrývanou reklamu.

Místo toho dala jen drobáky a zbytek platil poplatník. Donebevolající, ale nikdo kvůli tomu na hodinu neletěl. Nechápu.

Boží Hlava rodiny

Naopak bych vychválil jinou a skutečně edukativní reality show Hlava rodiny. V ní většinou puberťák dostal do rukou rodinný rozpočet a mohl si s ním dělat, co chtěl. Perfektní věc, kterou by měl povinně vidět každý teenager. Tahle věc určitě stála desetinu Zlaté mládeže a přitom pro všechny měla přínos.

Mám dojem, že kdyby se začal ředitel Petr Dvořák a jeho poddaní zaměřovat na podobné projekty, jako je právě Hlava rodiny, bude to v pořádku. Jinak ať si sbalí saky paky a jdou utrácet cizí peníze.