RECENZE: První část dokumentu Harry a Meghan: Akční je pouze dramatická hudba, Meg je vykreslena jako Dianina kopie

Harry a Meghan.
Zdroj: profimedia
+ Dalších 5 fotografií
dokument

Nejočekávanější dokument roku je tady. Příběh Harryho a Meghan Markle, který vznikl ve spolupráci s platformou Netlix, chce vidět každý, ale proč? Nejde o to, že by byli všichni fanoušci tohoto páru, ale všechny nalákala kontroverze, která minisérii předcházela. Zahraniční média neustále plní titulky o tom, jak krutý dokument bude, a diváci jsou zvědaví, co všechno dvojice exulantů napráší na britskou královskou rodinu. První tři epizody však zvědavce zklamou.

Harry a Meghan se rozhodli povyprávět svůj příběh lásky vlastními slovy, ne přes média, a proto natočili s Netflixem dokument (Harry & Meghan). Dnes známá platforma vypustila do světa první tři epizody a... není moc o co stát.

Hned v úvodu vás tvůrci upozorní, že členové britské královské rodiny se odmítli vyjádřit a celý začátek se odehrává za zvuku dramatické hudby. Říkáte si, "aha" bude se probírat něco pikantního. No, možná ano, ale až za týden v dalších epizodách. Teď se můžete kochat jen pohledem na dvojici, která se vás urputně snaží přesvědčit, abyste je měli rádi, protože oni se milují. A Meghan je oběť celého systému, kterou Harry musí bránit.

Meghan se obětovala

"Nikdo nezná celou pravdu," říká ostře princ a dodává, že ji znají jen oni, instituce a britská média. Když to vědí média, tak to tak trochu už vědí všichni. První tři epizody jsou víceméně postaveny na Harrym. Je to dobrý tah, neboť jeho lidé mají rádi. Ten se všemožnými způsoby snaží lidem vtlouci myšlenku, že je Meghan jakýmsi americkým dvojčetem zesnulé princezny Diany. Možná má pravdu, třeba je jeho žena, co se charakteru týče, celá jeho maminka, ale někdy je lepší netlačit v přesvědčování tolik na pilu. A především Diana by se nikdy takto nechtěla zviditelňovat. Proto ji lidé měli rádi a Meghan jim leží v žaludku. Ale pojďme dál.

"Ona obětovala vše, aby vstoupila do mého světa..." To tak i bývá, když už se stanete členem královské rodiny. Tohle ale není nic výjimečného, podívejme se na sňatky lidí z různých zemí. Když si například Češka vezme Itala, také se vzdá svého zázemí, přátel a tak trochu rodiny, jen aby byla s ním a zapadla v jiné zemi a rodině. Tohle není převeliká obět, ale jednoduše láska a touha být se svým vyvoleným.

Na konci začíná přituhovat

První část minisérie je plná vzpomínek a dobových materiálů. Nechybějí záběry malých princů s jejich maminkou, ukázky s panovnicí Alžbětou II., když byla mladší, či rodinné kratochvíle malé Meghan. Je to jako sledovat životopisný film, jehož příběh však znáte. Nic moc nového se nedozvíte, až na to, že se můžete pokochat záměry malé Meg a názory jejich přátel, jak jejich vztah vnímali.

Ta ožehavost, na kterou vlastně všichni hladově čekají, je až na samém konci třetí epizody. Postupně se zde naťukává téma Meghanina otce, síla britských bulvárních médií a vztahy v britské královské rodině - zejména pak mezi nimi a princem Williamam a Kate. Takže na ta kontrovezní témata si budeme jako diváci muset počkat do příštího týdne. Snad nás vévodové nezklamou a nenafukují vše jen pro sledovanost.