Výměna manželek 2024 válka na Ukrajině Survivor 2024 Kate Middleton

RECENZE: Mužketýři jako laciné Prcičky po česku. Seriál trpí vším možným, nudou ale divák neumře

Komediální seriál Mužketýři.
Zdroj: Se souhlasem TV Nova
+ Další fotografie

Streamovací služba VOYO nabídla novinářům k projekci první tři díly druhé řady seriálu Mužketýři, a tak jsme se mohli přesvědčit o tom, jak moc se mladá tvůrčí parta kolem Vincenta Navrátila posunula. Ačkoliv je oproti první dvoudílné řadě znát jistý progres, pořád jde o lacinou blbinu plnou žánrových klišé, často vykradených z americké série Prci, prci, prcičky. Přesto to má ale i světlé momenty a nenáročný divák se nudit nebude.

Druhá série Mužketýrů se po vzoru západních teen komediálních sérií veze na vlně léta a trio hlavních představitelů se vydává na dovolenou k přehradě. Kristián se touží zbavit nálepky panice, jeho bratr Marcel chce překonat zdánlivě těžký rozchod a jejich kamarád Petr zase plánuje prohánět sukně vysokoškolských studentek. Pokud vám zápletka připomíná snímek Prci, prci, prcičky a asi tak milion dalších podobných komedií, máte pravdu. Mužketýři jedou podle stejného mustru.

Mužketýři nemají čím překvapit

Minimálně v prvních třech dílech druhé série uvidíte snad všechna žánrová klišé a kam se bude odvíjet děj, poznáte už po pár minutách. V rámci takto nastavených pravidel zkrátka diváka nemá co překvapit. To nutně nemusí být na škodu, ostatně jde o hloupoučkou komedii, u které se vysoké ambice nečekají. Důležité je obstát v humorné úloze.

A tam, i když se za to možná trochu stydím, to zas tak špatné není. Jistě, některé vtipy jsou z ranku "na tyhle voloviny jsem už starý", jiné ale fungují. Není to tak, že by se divák smál od začátku do konce, ale pořád je to lepší než jakákoliv komedie Rudolfa Havlíka. A to už je zkušený režisér, co svá díla pravidelně posílá na velká plátna. Oproti tomu Vincentu Navrátilovi, režisérovi Mužketýrů, je pouhých 25 let.

Navrátil má talent, ale...

Právě mladý věk režiséra a celkový výsledek byly milým překvapením. Není to zázrak a bylo by dost na hraně o prvních třech dílech druhé série říct, že jsou dobré, ale Navrátil vykazuje náznaky talentu i zručnosti. Obojí tam myslím je a Mužketýři by pro něj z hlediska budoucího mohli být dobrou školou. Už jen v tom, že pochopil, že není dobré být režisérem, scenáristou a hlavní hvězdou v jedné osobě. Právě to si myslím, že nakonec režii samotné uškodilo.

Když se na to ale podívám jinou optikou, tak režijní sebekritika paradoxně mohla přispět jeho herecké stránce, protože po té je jednoznačně nejsilnější z celé trojice. Naopak Ondřej Kubina v roli Kristiána je totální dřevo a ani o Alexeji Kolvovi nelze říct, že by to bylo oslnivé. Dejme ale tomu, že se zatím otrkávají. Ostatně celý seriál působí, jako byste dali studentům FAMU rozpočet na jejich vysněný puberťácký projekt, ale jelikož jde o jejich v podstatě prvotinu, tak jim nedáte tolik.

Seriál vypadá lacině

Vesměs Mužketýři bohužel vypadají místy hrozně lacině. Často hapruje střih, kdy v jednom momentě dívka uraženě odejde ze záběru a jakože z místnosti, jen aby v tom dalším stála opodál a na hříšníka v té samé místnosti koukala. Velkou slabinou jsou i momenty, kdy herci museli mluvit směrem k proprietám. Nejednou koukají mimo a vypadá to zkrátka nepřirozeně, což jen přidává na vzhledu laciné produkce. Pokud ale vypnete mozek, troufám si tvrdit, že se nudit nebudete. Šestidílný formát po 25 minutách totiž nedává moc prostoru k tomu, aby napáchal na divákovi velké škody.

Co dělat při jaderné havárii: Základní rada zní schovej se a zůstaň v kontaktu, říká Dana Drábová