RECENZE: Dvojka Black Panthera přinesla zklamání. Působí jako horší trailer na pokračování Avatara

Black Panther: Wakanda nechť žije
Zdroj: Marvel Studios
+ Dalších 8 fotografií

Obavy diváků, že druhý díl Black Panthera bez Chadwicka Bosemana nebude to pravé ořechové, se bohužel potvrdily. Představitel afrického superhrdiny totiž před dvěma lety podlehl zákeřné nemoci a Marvelu tak nečekaně překřížil plány druhého dílu. To, co tvůrci s prominutím spatlali, se dá nazvat katastrofou. Nejenže je film zbytečně natažený a nudný, ale nepřinesl ani trochu nový nápad, který bychom v televizi už neviděli.

Black Panther: Wakanda nechť žije je bohužel velkým zklamáním. Lidé, kteří se na filmu podíleli, diváky zřejmě chtěli připravit na nadcházející filmový trhák Avatar 2, protože dvojka Black Panthera připomíná jeho horší trailer. A nejen to. Pokud jste se těšili na scény plné akce, kde Black Panther skáče vzduchem a ukáže svou hbitost a sílu, tak ano, dočkáte se. Ale až v posledních dvaceti minutách filmu.

Dlouhá nuda

Celý snímek je až zbytečně dlouhý, proložený nudnými konverzacemi, u kterých i svá očička zamhouříte. Druhý díl Black Panthera nepřinesl absolutně žádnou inovaci ani žádný nový nápad. Máme tu podvodní svět jako v Aquamanovi, modré plovoucí bytosti, jako budou v Avatarovi 2, a nejhorší na konec. Hlavní záporák je napůl elf s létacímí chodidly, přesně jako měl Percy Jackson. Takže se dá říci, že si nepřipadáte jako ve světě superhrdinů z Marvelu, ale spíše jako ve světě Stevena Spielberga, okořeněného Jamesem Wanem se špetkou Petera Jacksona.

Má to i svá pozitiva

Není se ale čemu divit. Bez herce Chadwicka Bosemana, který ztvárnil roli Black Panthera v prvním dílu, to prostě nemohlo být dobré. Herec před dvěma lety zemřel, když bohužel prohrál boj s rakovinou tlustého střeva, jak oznámil jeho agent na Twitteru. Jeho eleganci a lehkost, jakým způsobem se dokázal do pantera vcítit, nejde napodobit. Abychom ale stále nebyli jen negativní, ve filmu jsou i momenty, kdy vám naskočí husina po celém těle. Ano, postava Black Panthera se vrátí, ale kdo ji bude hrát, to vám neprozradíme.

I když film takříkajíc nemá koule, má alespoň jiné kvality. Fanoušci Marvelu si určitě přijdou na své. Jedná se zřejmě o nejvážnější Marvelovku vůbec, vzhledem k okolnostem. Nechybí občasná akce ani špetka humoru. Premiéra filmu Black Panther: Wakanda nechť žije je v českých kinech 10.11. 2022.