Výměna manželek 2024 válka na Ukrajině Survivor 2024 Survivor 2024 - aktuálně

RECENZE: Bullet Train je čistokrevná akční jízda ve vlaku plném zabijáků. Pittova role překvapí

Nová akční komedie Bullet Train s Bradem Pittem v hlavní roli.
Zdroj: Falcon
+ Dalších 5 fotografií

Jako kdyby Quentin Tarantino natočil Johna Wicka. Přesně tak vypadá novinka režiséra Davida Leitche  Bullet Train, v níž si jednu ze svých posledních rolí střihla herecká legenda Brad Pitt. Hvězdami natřískaný snímek srší akcí i humorem a divákům předkládá zábavný blockbuster. Neuškodila by mu ale kratší stopáž a především střízlivější finále.

Bullet Train poutal pozornost filmových diváků už od momentu, kdy se zpracování japonského knižního bestselleru ujal David Leitch. Režisér, který má na svědomí prvního Johna Wicka či druhého Deadpoola, je totiž zárukou popcornové zábavy a špičkové akce. Když do toho připočteme hvězdný casting v čele s Bradem Pittem, Sandrou Bullock, Aaronem Taylorem-Johnsonem či Michaelem Shannonem, právem se jednalo o jeden z nejočekávanějších filmů léta. Bullet Train přinesla do kin distribuční společnost Falcon.

Zápletka jako od Tarantina

Příběh se točí kolem zloděje a nájemného zabijáka Berušky (Pitt), který nastoupí do šinkanzenu, v němž má ukrást kufřík plný peněz. Není ale jediný, kdo má ve vlaku podobné, či přímo vražedné úmysly. Hlavní postavě se od začátku lepí smůla na paty, jednoduchá loupež se rázem začne komplikovat a zabijáci si jdou nelítostně po krku. Nikdo v šinkanzenu přitom není jen náhodou, a jak se divák postupně dozvídá, jednotlivé mozaiky do sebe zapadají.

Leitch tak divákům předkládá zápletku, která jako by vypadla z ranku filmů Quentina Tarantina. Odpovídá tomu jak skládání mozaiky příběhů jednotlivých zabijáků, tak i na Leitche překvapivě časté konverzačky. Ty jsou mnohdy vtipné a nelze říci, že by diváka nudily, byť je pravda, že místy tempo snímku brzdí, nikdy ale ne tak, aby rozjetý vlak zastavily.

Zbytečně přeplácané finále

Do toho samozřejmě nechybí ani pořádná porce akce v podobě bitek ve stísněném prostoru. Snad nikoho nepřekvapí, že Leitch, bývalý kaskadér, má zrovna tento segment v malíku a servíruje jednu nápaditou lahůdku za druhou. Zejména první konfrontace zabijáků stojí za to, bohužel ke konci filmu jako by tvůrcům docházel dech a sázejí na zpomalované záběry a digibordel, který škodí. Doslova přeplácané finále pak odpovídá moderním blockbustrům, ale stejně jako u většiny z nich i tady je nežádoucí a komornější konec by snímku slušel mnohem víc.

Výslednému dojmu to ale zas tak moc neuškodí. Po většinu času jde o čistokrevnou cool zábavu, která se na rozdíl od Tarantinových filmů vyhýbá dramatickým momentům a nejde tak do hloubky jednotlivých postav. O to ale tvůrcům zjevně ani nešlo. Cílem byla akční zábavná jednohubka a tu také doručili. Jen mohla mít o něco kratší stopáž, 127 minut je na podobný typ filmu skoro příliš a občas režisér zbytečně sundává nohu z plynu.

Role jako pro Reynoldse

Leckomu pak nemusí sednout netradiční poloha hlavní hvězdy. Pitt tradičně hraje charismatické drsňáky, tentokrát ale ztvárnil lehce pošahaného zabijáka, který nemá rád zbraně a neustále si stěžuje, že se mu lepí smůla na paty. Až jsem měl dojem, že je role šitá na míru Ryanu Reynoldsovi. A ve finále jsou si toho zřejmě vědomi i tvůrci, neboť si z toho nakonec sami vystřelí. Rozhodně ale nelze říci, že by Pitt byl špatný, to vůbec ne, je vidět, že si natáčení užil. Jen doufám, že ho ještě uvidíme v poněkud ambicióznějším projektu, kde bude moci svůj um prodat naplno. Sám totiž nedávno oznámil, že svou hereckou kariéru nejspíš brzy ukončí.

Bylo by škoda, kdyby Beruška byl jeho poslední postavou, zvlášť když v Bullet Trainu nemá zase tak velký prostor. Film je totiž skutečně napěchovaný hvězdami a každá dostane svůj prostor. Byť by někoho mohlo mrzet, že je to na úkor oblíbeného Pitta, nemělo by to nějak zásadně vadit. Většina postav je zábavná a dobře zahraná, zejména pak britský zabiják Aarona Taylora-Johnsona nebo malá mrcha v podání Joey King. Do toho všeho nechybí spousta povedených cameo roliček známých tváří.

Nechte mozek doma

Leitch s Pittem nakonec doručili zábavný letní blockbuster, který si navštěvu kina rozhodně zaslouží, ačkoli nejde o žádný převratný počin. V rámci posledních popcornovek ale jde přece jen o svěží kousek. Jen je dobré nechat mozek doma a pro vlastní dobro se nepitvat v tom, že postavy běhají po střeše rozjetého šinkanzenu či se hlava nehlava mydlí ve vlaku plném cestujících, z nichž nikdo si ničeho nevšímá...

Bartošová brala úspěchy jako samozřejmost, svou slávu ale neustála, tvrdí její první manažer. Showbyznys ji semlel