Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Výměna manželek Věra Bílá Stanislav Zindulka Útok na mešitu

Nejnovější kauzy

Rady psychologa: VRACÍ SE ZIMA a studené počasí, jak se necítit bez energie a unaveně

+ Další 2 fotografie
změna počasí
RADY A TIPY PRO DUŠEVNÍ KONDICI: Čeká nás nepříjemný víkend. Tělo se naladilo na jarní teploty, ale o víkendu se do Česka vrátí zima. Nastane dramatický pokles teploty a pro lidské tělo to nebude nic příjemného. Zeptali jsme se psychologa, jak se změna počasí podepíše na naší duševní kondici.

Už to vypadalo, že do Česka nakráčelo skutečné jaro. Teploty přes den stoupaly ke 20 stupňům Celsia. Rychle jsme si zvykli na slunečné dny, z čehož většina lidí usuzovala, že zima se s Českou republikou definitivně loučí.

Ale ono tomu tak bohužel není. Ve čtvrtek se sice teploty pohybovaly kolem dvacítky, o víkendu má ale přijít výrazné ochlazení.

Meteorologové varují, že už v pátek dojde k prudkému ochlazení. Teploty mají klesnout až k pěti stupňům. K tomu bude zataženo a oblačno s dešťovými přeháňkami. Denní teploty by se měly pohybovat mezi 7 a 11 stupni. Sobota bude ještě mrazivější – v noci teploty klesnou až na minus 4 stupně Celsia.

Co takové teplotní výkyvy dělají s lidským tělem? Zeptali jsme se odborníka. „Člověk má v těle jakýsi centrální počítač. Centrální řízení těla hlídá vnitřní teplotu a ta reaguje na teplotu v okolí. Měřič se nastavil na vyšší teplotu a nyní přijde venkovní ochlazení a tělo se s tím musí vyrovnat. Aby se lidské tělo s venkovní teplotou srovnalo, člověk na to vydává hodně energie, která pak jinde chybí. Jedinec je pak unavený, ráno se vzbudí a hned se mu chce zase spát. Cítíte se jak po mejdanu, i když jste nikde nebyli,“ uvedl Jan Cimický.

Jak s teplotním výkyvem bojovat? Jak si navodit pocit jara alespoň v duši? „Když už k teplotnímu zlomu dojde, tak doporučuji s energií šetřit. Pokud vám to čas dovolí, tak se třeba dobře prospat. Ale platí, že na poslední chvíli se takovému teplotnímu výkyvu čelí obtížně. Důležitá je prevence – vitaminy, dostatek spánku, umět odpočívat,“ uvedl MUDr. Jan Cimický.

Mohlo by vás zajímat

Další články