Trendy tagy Jiří Menzel Extra Host (pořad) koronavirus Tvoje tvář má známý hlas 2020

Nejnovější kauzy

Průzkum ohledně Čechů a pití piva: Zakládají si na klasice, novinky to u nich nemají snadné

Češi a pivo
Svět nás zná jako milovníky piva. V jeho pití ale nejraději volíme starou dobrou klasiku, pivo plzeňského typu. Novinky v podobě svrchně kvašených piv jako ALE či IPA to u nás nemají snadné. Vyplynulo to z průzkumu obchodů Albert.

I když se tradice z našich životů pomalu vytrácejí, u chuti piva to neplatí. Většina z nás nejraději sáhne po klasice v podobě českého piva plzeňského typu. Udělá tak šest z deseti lidí. Druhým nejvyhledávanějším pivním nápojem je oblíbené letní pití, radlery. Pokud může, vybere si je jedna pětina. Další v pořadí jsou nealkoholická piva, která oceňují hlavně řidiči a lidé v práci. Zvolí si je 7 procent. Naopak piva netradičních chutí si k nám hledají cestu jen pomalu. Po ALE, IPA či stoutu sáhnou jenom 4 procenta.

Pivo, které chutná pořád stejně

Čeští pivaři mají rádi, když pivo chutná pořád stejně. Má to tak šedesát procent z nich. Zároveň osm z deseti milovníků piva upřednostní produkty z tradičního velkého pivovaru před těmi z malých restauračních. Češi si na tyto novinky prostě pořád zvykají a své chutě mění pomalu. Větší důraz na tradiční chutě dokládají také data obchodů. Ty ale také ukazují, že rozšiřující se nabídka si najde své zákazníky. Její pestrost tak nejde do světa, ale naopak se soustředí na českou a lokální nabídku.

„V prodejnách zákazníkům nabízíme nejen pestrý výběr velkých českých pivních značek a regionálních piv, ale také piva z minipivovarů. Obliba regionálních i těchto lokálních piv roste, největší zájem je ale stále o ležáky a výčepní piva,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Roste zájem o nealkoholická piva

„Právě ležáky a výčepní piva tvořila v prvním pololetí letošního roku osmdesát procent prodejů. Druhý nejvyšší zájem byl o nealkoholická piva. Na tom vidíme měnící se životní styl a důraz na zdraví i odpovědnost za volantem či v práci. Na druhou stranu to ale také dokazuje, že pivo je prostě našim národním nápojem. Pivní speciály pak tvoří osm procent a radlery jedno procento prodejů,“ doplňuje Jiří Mareček.

Dny piva jsou pátek nebo víkend

Pivo nejčastěji pijeme v pátek nebo víkendu. Dělá to tak více než polovina dotázaných. Jenom jedenkrát od pátku do neděle na něj zamíří necelých 30 procent a vícekrát pak 23 procent. Naopak v průběhu pracovního týdne se tímto nápojem osvěží jen 16 procent Čechů a každý den jej pije jeden z deseti.

Co je důležité při výběru

Při výběru je pro nás nejdůležitější chuť, dále pak značka a cena. Příležitost a nálada není tak důležitá. U piva stejně jako u vína zatím neřešíme jeho párování s jídlem. V obou případech hraje pokrm u výběru podle průzkumu jenom zanedbatelnou roli. Přitom podobně jako u vína dokáže správná kombinace pozvednout chuťový zážitek i u piva.

Související články

Další články