Trendy tagy Čauky lidi Hubnete s nami Like House Svatba Bohuše Matuše

Nejnovější kauzy

Pavlína Lubojatzky z MasterChefa: Nova si ji mohla zaplatit, aby dělala potíže, míní znalec

Zdroj: archiv TV Nova
+ Další 3 fotografie
NÁZOR
Pavlína Lubojatzky z novácké kuchařské show MasterChef je u řady televizních diváků v takové nemilosti, že jí hodně z nich přeje jen to nejhorší. Její fňukání a celkové chování lidem leze krkem a zlobí se na Novu, že ji v reality show nechá ještě působit. Má to ale svůj důvod, říká odborník.

Čtěte také názor dalšího odborníka: Je to Vladko z VyVolených v sukních, nevyhodí ji

Nova ji podporuje

Pavlína Lubojatzky je opravdu na první pozici žebříčku nejnenáviděnějších televizních tváří. Proč její účast v pořadu MasterChef TV Nova dál toleruje a možná i podporuje?

„Je možné, že si svoje chování domluvila se scénáristy a produkcí Novy právě proto, aby zvyšovala sledovanost,“ říká marketingový odborník Robert Němec.

Proč Nova nechává v soutěži Pavlínu Lubojatzky, i když ji televizní národ bytostně nesnáší?

„Protože je to zábava a lidé milují souboje, krev, napětí a vzrušení. Má to vliv na sledovanost. Divák miluje, když si vůči někomu může vyhranit názor. Lidé například mnohem více debatují o politicích, vůči kterým mají negativní názor, než o těch, které vnímají pozitivně. Mohu volit stranu ‚x‘, ale mnohem víc budu debatovat o straně ‚y‘, kterou nesnáším.“

Pavlína Lubojatzky a její herecký výkon

O Pavlíně se diskutuje skutečně nejvíc.

„Má to logiku. Pokud se v MasterChefovi mohou vymezit vůči soutěžící, která se jim nelíbí, má to pro ně silný emociální náboj a pak pořad sledují, baví se o tom mezi svými spolužáky nebo kamarády a dívají se dál, aby viděli, jak to dopadne.“¨

Jak vnímáte Pavlínu z hlediska své profese?

„Neznám to úplně od začátku. Ale můžeme si dovolit silně spekulovat. Je možné, že svoje chování si domluvila se scénáristy a produkcí Novy právě proto, aby zvyšovala sledovanost. Je možné, že je to herecké číslo. Může to být podobné, jako kdysi dávno wrestling, tam ty souboje také byly divadlo. I od Pavlíny to může být slušně zaplacený herecký výkon.

Exhibice

Může za tím být i něco jiného?

„Pak jsou lidé, kteří na sebe velmi rádi strhávají mediální pozornost a je jim jedno, jaká je. Hlavní je, aby se o nich mluvilo. Nemohou si pomoci, udělají cokoli, aby vyvolali pozornost. Třetí možnost je, že si tím způsobem buduje jistou značku. Nicméně to je velmi tenký led. Musíte umět být zlý, aby vás lidé přijímali. Zdeněk Pohlreich (63) například dokázal být v pořadu Ano, šéfe! zlý, ale diváky to bavilo. Ale když jste zlí a neumíte to, jen si uškodíte.“

Vydělá Pavlína na účasti v TV?

Může z toho něco vytěžit?

„Ano. I když jste úplně neznámí, povědomí o vás je nulové a pak vás najednou bude znát půlka národa, tak i když vás bude 95 procent nenávidět, u pěti procent jste pořád značka. Může za tím být zkrátka i byznysový kalkul.“

Při přípravě reklamních kampaní řešíte i takovéto typy pořadů, jako je MasterChef, a jejich kontroverzní účastníky?

„Ano. Děláme takzvané audity. Podíváme se na ně a řekneme si, jestli dává smysl, aby konkrétní značka v ten okamžik na dané stanici inzerovala, nebo ne. Dokážeme si říci, kdo se bude na daný pořad dívat a jestli má smysl, aby tam značka exhibovala.“

Když je divák vzrušený, nesleduje reklamy

Platí, že čím vyšší sledovanost, tím lepší pro inzerenta?

„Není to přímá úměra. Jde hlavně o efektivitu reklamy. Někdy to může být až negativní, obzvlášť když se v pořadu příliš pracuje s negativními emocemi. Divák může být příliš emocionálně vzrušený, svou pozornost až moc soustředí na to, co v pořadu viděl, takže pak nevnímá reklamu. Nebo má potřebu se se svým silným zážitkem podělit se svými blízkými, baví se o pořadu a opět neřeší reklamu.“

Související články

Další články