Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Primátorka Adriana Krnáčová: Smlouva dopravního podniku s firmou Rencar je nevýhodná

Primátorka Adriana Krnáčová: Smlouva dopravního podniku s firmou Rencar je nevýhodná
Zdroj: Facebook
Pražský Dopravní podnik (DPP) by měl ukončit smlouvu s reklamní společností Rencar. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je smlouva pro podnik nevýhodná. DPP připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Podá ji v případě, že se na vyklizení s Rencar nedomluví. Smlouvu s firmou považuje DPP za neplatnou.

Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodl, že smlouva DPP s Rencarem je koncesní. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost. "Mohu potvrdit, že DPP obdržel rozhodnutí ÚOHS ve věci smlouvy se společností Rencar. Reklamní plochy Rencar využívá na základě smlouvy o pronájmu ploch pro reklamní činnost, která je podle DPP neplatná, a Rencar tedy dle názoru DPP užívá reklamní plochy bez právního důvodu," uvedl mluvčí DPP Štábl. Rencar s právním závěrem DPP nesouhlasí a neplatnost smlouvy rozporuje.

Adriana Krnáčová s kroky DPP souhlasí. "Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není," řekla primátorka.

Dohoda DPP s firmou Rencar na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Dopravní podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů korun. Výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V médiích se v minulosti objevily informace, že jde zhruba o 150 milionů ročně. DPP prý zároveň připravuje podklady pro vypsání transparentního výběrového řízení, ze kterého vzejde nový partner podniku v oblasti využití reklamních ploch společnosti.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy