Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy koronavirus Extra Host (pořad) Počasí požár v Bohumíně

Nejnovější kauzy

Praha postaví lanovku mezi Podbabou, zoo a Bohnicemi: Bude to stát majlant

Zdroj: MHMP
+ Další fotografie
Lanová dráha
Ve čtvrtek Zastupitelstvo hlavního města Prahy schválilo výstavbu lanovky, která propojí městské části Praha 6, Troju a Prahu 8. Celkové náklady na stavbu lanové dráhy se odhadují na 1,5 miliardy korun. Stavba lanové dráhy by měla být zrealizovaná do pěti let.

Do pěti let by měla lanová dráha propojit městské části Praha 6, Troju a Prahu 8. Investiční záměr její stavby schválilo ve čtvrtek Zastupitelstvo hlavního města Prahy. O výstavbu se postará Dopravní podnik hlavního města Prahy. Náklady se odhadují na 1,5 miliardy korun.

Jízda z Podbaby do Bohnic

Lanová dráha bude dlouhá 2,5 kilometru. Jízda z Podbaby do Bohnic se stometrovým převýšením a překonáním řeky by měla trvat pouhých sedm minut. Bude se jednat o městskou lanovou dráhu se dvěma koncovými a jednou mezilehlou stanicí, která spojí stávající zastávku tramvají, autobusů a železnice v Podbabě se sídlištěm Bohnice přes lokalitu Podhoří v městské části Praha – Troja.

Lanovka umožní jak spojení Prahy 6 a Prahy 8, tak i dopravní obsluhu rekreační zóny v oblasti pravého břehu Vltavy, ale i areálu Zoo Praha. Dopravní systém lanové dráhy by měl být plně bezbariérový. Kapacita jedné kabiny se předpokládá na 35 cestujících, přičemž kabiny budou jezdit v intervalu jedné minuty. Přepravní kapacita bude nastavena na dva tisíce osob za hodinu v jednom směru. To odpovídá jedné tramvajové lince v intervalu 4 minut. Technicky bude možné přepravit až šest tisíc osob za hodinu.

Jak by lanovka mohla vypadat, se podívejte do fotogalerie.

Ušetří čas

„Pracujeme i na tramvajové trati, pro ni ale budeme potřebovat postavit nový most přes Vltavu a také skoro kilometrový ražený tunel ve skále nahoru do Bohnic. Hledali jsme proto rychlejší řešení, jak Prahu 6, Troju a Prahu 8 propojit. Lanovku postavíme Pražanům už do pěti let. Je to další krok k lepší a modernější MHD. Inspirovali jsme se třeba lanovkou v německém Koblenzi, portugalském Portu nebo ve francouzském Brestu. Lanovka odveze stejné množství lidí jako jedna páteřní tramvajová linka, bude čtyřikrát levnější a po dokončení tramvajové trati zůstane jako alternativa. Jsem moc rád, že důležitosti tohoto spojení rozumí také zastupitelstvo,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Již dnes je v místech, kde bude lanovka stát, vysoká poptávka po spojení. Na bohnickém sídlišti bydlí okolo 25 tisíc lidí, v Dejvicích a Bubenči jsou desetitisíce vysokoškoláků, divadla, kina, obchody a kanceláře. V Troji je zase zoo a Trojská kotlina, kterou lidé často ve volném čase navštěvují. Mnohým by tedy lanová dráha velmi ulevila.

„Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí v Praze 6, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru áčkem na Dejvickou. Obě varianty zaberou 40 minut. Lanovkou zkrátíme cestu na 15 minut s cestou k jejím zastávkám. Pražané také nebudou muset zbytečně jezdit přes vytížené centrum,“ doplnil Scheinherr.

Související články

Další články