Poutavá kampaň Spojených národů na 4 výmluvných fotkách: Co si o ženách myslí internet?
Organizace spojených národů zveřejnila sérii povedených reklamních obrázků, které mají upozornit na problematiku porušování ženských práv.
Základní myšlenka kampaně je jednoduchá: jedná se o portréty čtyř dívek, z nichž každá má zakrytá ústa vybranými návrhy, které při vyhledávání slovních spojení typu "ženy by měly…" či "ženy by neměly…" atd. nabízí našeptávač Google. Právě tyto výrazy v daném kontextu mnoho lidí skutečně vyhledává a jsou tak výborným dokladem toho, že v některých společnostech muži ženám stále brání v dosažení sociální, kulturní i ekonomické rovnosti.
Pokud se to rozhodnete také vyzkoušet, mějte na paměti, že algoritmus Googlu je průběžně aktualizován a po zadání inkriminovaných slovních spojení tedy už můžete dostat poněkud jiné návrhy. Ovšem zpravidla ne o moc lepší. Například při vyhledávání "ženy by neměly…" vám Google aktuálně nabídne možnosti jako "mluvit v kostele", "vykládat bibli" nebo "mluvit o bibli".
Zdá se tedy že, sexismus jen tak nevymizí. Jak uvádí tisková zpráva OSN: "Tyto výsledky potvrzují naléhavou potřebu pokračovat v boji za rovné postavení žen a mužů."