Trendy tagy Andrea Verešová očkování Covid Výměna manželek 2021 Extra Host (pořad)

Nejnovější kauzy

Podzim jako období chřipek a nachlazení. Je důvod se bát?

Chřipka
Léto snad miluje každý z nás. Máme možnost si pořádně odpočinout, věnovat se svým oblíbeným aktivitám a venku se můžeme pohybovat bez omezení i v noci, protože je stále příjemně teplo. S příchodem podzimu je třeba svůj život trochu přehodnotit a počítat s tím, že za každým rohem číhají bacily, které se nyní mnohem lépe šíří. Na co se zaměřit, aby se vaše imunita s novou zátěží vypořádala?

Už s prvním ochlazením se stává, že naše imunita dostává pořádně zabrat. Během jednoho dne, kdy se venkovní teplota nebo počasí rychle změní, nastydneme, a už se to s námi veze. Studené nohy a ruce, bolest hlavy, rýma nebo kašel. Chřipka se hlásí o slovo. Oslabený organismus si letos na podzim skutečně nepřeje nikdo z nás.

Nenechte si oslabit obranyschopnost

Jedním z účinných způsobů, jak si zajistit pevnou imunitu, je pořádná prevence. Když bude váš ochranný systém fungovat správně, chřipka nemá šanci. Díky pevné imunitní obraně si zajistíte, že se vám nepříjemné respirační choroby vyhnou obloukem. Stavební pilíře imunity jsou například zdravá a vyvážená strava, dobrá životospráva, psychická pohoda a dostatek důležitých obranných látek v těle.

Co když moje strava není vyvážená?

Ládujete se rádi uzeninami a sladkou koblihou nikdy nepohrdnete? V tom případě zřejmě můžete očekávat, že vaše střevní mikroflóra na tom nebude nejlépe. Některé látky vašemu tělu budou zřejmě chybět. Pokuste se alespoň jednou za měsíc udělat životní změnu. Navždy nahraďte jednu porci nezdravého jídla vhodnější alternativou. Začněte například ochucenými slunečnicovými semínky, piniovými nebo vlašskými oříšky, které skvěle chutnají a tělu jsou, na rozdíl od prefabrikované stravy, prospěšné. A pokud nezvládáte příliš změn najednou, obstarejte si alespoň doplňky stravy na imunitu. Ty vám pomohou tělo správně nastartovat.

Dělám pro svou imunitu dostatek?

Samozřejmě všichni víme, že imunitní systém je komplex mnoha určujících faktorů. Některé jeho stavební prvky máme dědičné, jiné získané. Projděte si 7 tipů, jak posílit imunitní systém, a zjistíte, zda i vy splňujete doporučení ohledně správné funkce své obranyschopnosti. Dozvíte se například, že probiotika udržují optimální pH prostředí pro správné fungování buněk imunitního systému, nebo že glukany jsou látky působící pozitivně na obranné schopnosti našeho těla.

A co psychika?

Těžko můžeme očekávat, že budeme mít vybudovanou pevnou imunitní obranu, když jsme sklíčení. Depresivní nálady, stres a přepracovanost rozhodně našemu tělu nepomáhají. Když si k tomu přičtete všudypřítomný strach z nového virového onemocnění, máte jistotu, že se vaše imunita setkává s velkou výzvou. Přitom stačí málo k tomu, abyste si alespoň trochu sami pomohli. Zaměřte se na nové koníčky – začněte sportovat, zapojte se do nových aktivit, využijte svého potencionálu k tomu, abyste se cítili lépe. Nemá smysl se zaobírat svou nedokonalostí. Každý jsme nějaký – a nikdo není stejný. Připusťte si své špatné stránky a snažte se pracovat na těch lepších.

Máte dostatek vitamínů?

Všude se o nich mluví, a přitom je velmi těžké zjistit, zda jich právě vy máte ve svém organismu dostatek. Pokud vedete zdravou životosprávu a s klidným svědomím si můžete říci, že vaše strava je vyvážená, zřejmě nebudete trpět na zdravotní neduhy – a vitamínů máte dostatek. V opačném případě se hodí si pořídit vitamíny na posílení imunity, které můžete užívat v průběhu celého podzimu a zimy. Takto svému tělu dopřejete důležité vitamíny a minerální látky, které mu pomohou správně pracovat.

Každý můžeme pro svou obranyschopnost udělat maximum.

Související články

Další články