Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Jana Vopěnková koronavirus Extra Host (pořad) SuperStar 2020

Nejnovější kauzy

Panika Čechů kvůli zanedbaným vlasům stoupá. Stříhání u klienta je totální nesmysl, říká kadeřnice

Zdroj: Profimedia.cz
+ Další 3 fotografie
rozhovor
Jedno z nejdiskutovanějších témat posledních dnů jsou bezpochyby zavřená kadeřnictví. Už v pondělí mohly otevřít salony pro psy, zato ty kadeřnické musí být nadále zavřené. To rozpoutalo mezi veřejností bouřlivou diskuzi. "Když mohou psi, proč ne my?" ptají se Češi, kteří se už začínají uchylovat k zoufalým činům. Berou do ruky holicí strojky, nůžky či barvy z drogerie a snaží se doma před zrcadlem o nemožné. Jak ale celou situaci vidí kadeřníci? Redakce eXtra oslovila vyhledávanou kadeřnici Pavlu Novákovou, která má nejen pro své klienty rázný vzkaz.

Zavřená kadeřnictví jsou stále více diskutovaným tématem. Myslíte, že je správné, že budou kadeřnictví otevřena až mezi posledními provozovnami?

Záleží na úhlu pohledu. Vlastně ano i ne. Úplně nedokážu na toto odpovědět nějak adekvátně, jelikož ctím zákon a chápu veškerá opatření, která vláda udělala, zároveň jako OSVČ zase zvažuji rizika stále prodlužujícího volna a jako nadšenec a milovník své práce mi chybí skutečný kontakt s klientkou. Myslím, že kdyby schválili provoz s určitými opatřeními, tak by určitě každý jednal ve svém vlastním dobru velmi opatrně a zvážil sám rizika té práce jako takové…

Co si myslíte o stříhání klientů u nich doma?

Upřímně? Totální kravina. Nevím, jak mohli něco takového vypustit do podvědomí občanů, jelikož nám kadeřníkům to poměrně komplikuje situaci! Neustále vám někdo píše či volá, zda si nechcete odskočit jen tak na rychlovku k nim domů a ostříhat celou rodinu. A abyste nejela zbytečně, tak ještě sousedy! Vážně?! Toto je bezpečnější varianta naší práce?! Ale to ať si zváží každý sám, že. Já tuto službu neposkytuji. Určitě mi přijde bezpečnější varianta – jeden klient, jeden kadeřník na salonu, kde si můžeme vše vydezinfikovat po každém klientovi a vše mít trochu pod kontrolou a nechodit k někomu domů a ani nevědět, co vás tam čeká!

Jak mohou kadeřnictví přežívat i v době, kdy je zavřeno?

Pro nás kadeřníky je určitě největší podpora reakce na sociálních sítích (rozdávání srdíček, laiků, sdílení, komentáře…) nebo nákup produktů u nás na salonu. Nákup poukázek, který se poměrně rozšířil, je určitě fajn. Když vám klientka napíše, že vás chce podpořit a koupit si poukázku, moc si toho vážím, ale úplně to není to správné řešení, jelikož jen před sebou hrneme čas, kdy ty peníze nedostaneme. Momentálně je jediný náš příjem prodej produktů a online konzultace ohledně péče o vlasy. Spousta kadeřníků se v období volna vzdělává od svých kolegů, kteří dělají online školení. Tato služba se vymyslela, abychom uplatnili své nabyté znalosti a pomohli klientkám s péčí o vlasy i takto na dálku.

Objednáváte klienty dopředu už teď?

Zatím ne. Stále vyčkávám, myslím, že když vláda dokáže měnit názory během jednoho odpoledne, tak měsíc je stále dlouhá doba. Takže stále čekám, jak se vyvrbí jejich uvolňování a pak začnu systematicky objednávat dle náročnosti barvení a šedivosti klientek, abych jim zbytečně nenavyšovala cenu a čas u mě strávený.

Čeho se nejvíce bojíte, až salon znova otevřete?

Bojím se asi nejvíce toho, jaký tlak na nás bude vyvíjený, jelikož už teď jsme bombardováni SMS či telefony, takže až nás pustí, bude to jízda. Jen doufám, že si nikdo neudělá na hlavě velikou paseku, se kterou budeme muset pak pracovat a složitě vracet do původního stavu. Proto apeluji na všechny, kdo vážně nemusí, vydržte, vždyť jsou to jenom vlasy! Prostě lidi, neřešte nějaký ten odrost, s tím se dá krásně žít… Jsou i různé maskovací spreje či barevné masky či šátky do vlasů. Věřím, že to všichni zvládnou a nebudou kadeřníkovi přidělávat práci a sobě zatěžovat peněženku.

Související články

Další články