Odpad? Kdepak! Albert připravuje pečivo z přezrálého ovoce a daruje rekordní množství potravin potřebným

Albert opět dokazuje, že udržitelnost pro něj není jen prázdné slovo. Ve své nové zprávě o udržitelnosti za rok 2024 ukazuje, jak omezuje plýtvání potravinami, daruje rekordní množství jídla lidem v nouzi a mění nevyužité suroviny v nové produkty.
Obchody Albert sledují potravinové přebytky od výroby přes prodej až po domácnosti zákazníků. „Díky dlouhodobému systematickému přístupu a zavádění nových řešení se nám daří minimalizovat množství neprodaných potravin a z nich pak co nejvíce darovat. Znalost nákupních zvyklostí, moderní technologie, dobré plánování či systém slev nám pomáhají držet množství neprodaných potravin na pouhém 1 % z celkového objemu. Zároveň pořád přemýšlíme, co víc můžeme udělat a kam se posunout. V oblasti ovoce či úseku lahůdek například rozvíjíme food upcycling,“ říká Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert.
Z přezrálého ovoce vzniká nové pečivo
Food upcycling je způsob, jak Albert přetváří neprodané suroviny v nové produkty. Z přezrálých banánů peče banánový chlebíček, z přezrálého ovoce koláče a z odkrojků uzenin pizza snacky. Jen vloni se prodalo 120 tisíc banánových chlebíčků, čímž se zachránilo 10 tun ovoce. Celkově tak dostávají druhou šanci desítky tun surovin.
Rekordní potravinové dary
Co se v obchodech neprodá, směřuje ideálně k potřebným. Loni Albert daroval více než 3 850 tun jídla potravinovým bankám a stal se už počtvrté v řadě jejich největším firemním dárcem. Letos cílí na 4 000 tun. „Naplňovat tyto mety se nám daří díky skvělé spolupráci s potravinovými bankami, práci našich kolegů i novým iniciativám, jakou je projekt večerního darování. Jenom vloni jsme v tomto zrychleném módu předali potřebným 350 tun čerstvých potravin z 92 obchodů,“ dodává Mareček. V navyšování darů pomáhá také 13 chladících dodávek, které Albert potravinovým bankám daroval.
Emise se snižují, počet zdravých produktů roste
V neposlední řadě se Albert může pochlubit i výrazným snížením emisí – od roku 2018 jich ušetřil téměř 60 % a do roku 2050 chce být uhlíkově neutrální. Zároveň rozšířil nabídku zdravých produktů vlastních značek na více než 1 500 položek a pracuje na ekologičtějším balení svých produktů.
GLOSA: Ve Zrádcích vás smete i jedno špatné gesto. Když chceš být oblíbený, skončíš podezřelý
Související články

Jak se starat o snowboardové oblečení?

Léto je definitivně pryč, ale není třeba smutnit: Víme, jak si užít nadcházející podzim

ANO chystá bič na podnikatele, aneb Mýty kolem šedé ekonomiky

Ruský dronový útok je varováním pro NATO, nikoli pro populisty
