Trendy tagy Speciál: Hubněte s námi válka na Ukrajině MasterChef Česko 2022 MS ve fotbale 2022

Obchodní řetězce: Není lehké vysvětlovat lidem, jak pomůže zapáskované papírnictví v boji proti koroně

Nakupování v době pandemie: Jak pomůže zapáskované papírnictví v boji proti koroně?
Zdroj: Profimedia
OBCHODNÍ ŘETĚZCE
V době pandemie musela většina obchodníků zavřít a pozastavit tak svůj byznys. Otevřené obchody zase nemohou prodávat určitý segment produktů, které zákazníci nutně potřebují. Papíry, zvýrazňovače nebo zimní boty. Lidé jsou rozhněvaní, často ani nevědí, co si koupit mohou a co ne. Jak na to reagují obchodní řetězce?

Lidé si zoufají po nedostupném zboží, mezi které patří papírnické potřeby nebo třeba zimní boty. Obchodníci tvrdí, že zákazníci častokrát zjistí až na místě, co si vlastně mohou koupit a co ne. „Není pro nás lehké vysvětlovat lidem v prodejnách, jak pomůže zapáskované papírnictví v boji proti koronaviru. Zejména pokud potřebují koupit jen pero či sešit pro malého školáka, které leží v zapáskovaném regále a jehož pořízení nepředstavuje zvýšenou mobilitu, jelikož je spojeno s nákupem potravin,” říkají zástupci řetězce supermarketů a hypermarketů Albert. Podle nich je ale pro zákazníky dobrou zprávou, že vláda od příštího týdne plánuje upravit seznam povoleného zboží.

Albert dává za pravdu těm, kteří si stěžují, že musí nakupovat drobné zboží na internetu. „Řada zákazníků nechce, či nemůže, platit poplatky za dopravu. Týká se to zejména malých nákupů nezbytných věcí, jako je papírnictví a potřeby pro školáky. Doufáme, že vládní krizový tým si to uvědomuje a regulaci změní tak, aby lidé mohli základní potřeby nakoupit v kamenných prodejnách.”

Orientace ve vládních nařízeních

Řetězec Penny Market měl zprvu zakázané zboží rovněž za páskou, později ho ale stáhl úplně, aby to zákazníky nemátlo. Nepovolené zboží nahradili větším množstvím nápojů a potravin. „Orientaci ve vládních nařízeních ohledně nakupování se snažíme našim zákazníkům co nejvíce zjednodušit a zpřehlednit,” popisuje Tomáš Kubík, manažer komunikace. Zároveň dodává, že všichni zaměstnanci byli proškoleni a rádi zákazníkům v případě problému poradí. „Obecně považujeme za důležité, aby vládní opatření byla konzistentní a případné změny byly oznamovány s dostatečným předstihem, abychom se na ně mohli připravit.”

Václav Koukolíček, zástupce obchodní sítě Tesco, tvrdí, že je jejich absolutní prioritou, aby mohli všichni v obchodech Tesco bezpečně nakupovat i pracovat. „Dodržujeme platná opatření v boji proti covid-19 a prodáváme pouze sortiment patřící mezi základní potřeby ve smyslu protiepidemických opatření PES stupně 5.” Tesco se nicméně rozhodlo vyhovět opakovaným žádostem svých zákazníků a umožnilo například prodej spodního prádla, ponožek nebo vybraného papírenského sortimentu. Toho, co zákazníci potřebují pro distanční výuku a práci z domova.

Obchodníci konstatují, že zákazníci od vypuknutí pandemie nakupují méně, ale o to větší objemy. Vhodná doba pro nákup potravin je pak kolem poledne, kdy je vytíženost obchodních center nejmenší.

Otevřený rozhovor s Anetou Vignerovou o návratu ke Kolečkovi: Je to na dobré cestě, třetí šanci ale nedostane, tvrdí

Související články

Další články

Nejnovější kauzy