Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Tomáš Řepka Jasmina Alagič Počasí Dlouhovláska

Nejnovější kauzy

Ničíte okolí CHRÁPÁNÍM? Díky těmto 7 radám se můžete otravných zvuků zbavit!

inspirace
Asi znáte ten strašný pocit, když nemůžete usnout, protože partner chrápe a zvuky, které se z něj linou, vám pěkně cvičí s nervy. Nebo je to možná naopak a tyto pocity má váš partner kvůli vám. Jakkoliv může být chrápání otravné, jde o záležitost, které se dá zbavit nebo ji můžete alespoň zmírnit. Víme jak!

Chrápání je narušitel spánku chrápajícího i jeho partnera, navíc většinou signalizuje i zdravotní problémy. Nepříjemný zvuk je většinou zapříčiněn vzduchem v dýchacích cestách, který naráží na překážku, již rozechvěje. I chrápání se ale dá naštěstí zbavit, musíte jen chtít a mít silnou vůli. Zatímco u mužů je chrápání většinou způsobeno vrozenými anatomickými dispozicemi, u žen je nejčastějším důvodem nadváha. Jak se tedy chrápání zbavit?

Přestaňte kouřit

Studie z American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine potvrdila, že kouření má velký vliv na naše chrápání. Cigaretový kouř je dráždidlo, které zapříčiňuje otok měkkých tkání. Pokud nedokážete přestat kouřit úplně, odpusťte si alespoň cigaretu před spaním.

Nepijte alkohol

Alkohol vyvolává celkové uvolnění svalů. Zatímco z propitého večera se prospíte akorát tak do kocoviny, pokud si alespoň dvě hodiny před spánkem odpustíte alkohol, riziko, že budete chrápat, bude o něco menší.

Zhubněte

S chrápáním je přímo spojena nadváha. Více ohroženi jsou pak lidé, kteří mají větší tendenci přibírat v horní polovině těla. Stačí nepatrně zhubnout a vaše problémy s chrápáním můžou pomalu ale jistě ustávat.

Spoléhejte na vodu

Po celý den můžete nočnímu chrápání předcházet tím, že budete myslet na vodu. Díky dodržování pitného režimu budete mít hydratované sliznice a pokud si před spaním dáte horkou sprchu, pára vám uvolní dýchací cesty.

Pořiďte si tenisový míček

Může se vám to zdát jako drastická metoda, ovšem funguje. Stačí si přišít tenisák na zadní stranu pyžama a je po problémech. Míček vám totiž zabrání v otáčení na záda, a tak se vyhnete poloze, během níž je chrápání nejobvyklejší.

Kupte si kvalitní polštář

Pořiďte si polštář, který krku i hlavě zajistí neutrální polohu. Pokud věříte v sílu bylinek, můžete si k hlavě dát i polštářek naplněný tymiánem, mateřídouškou či mátou. Ten můžete ještě pokapat eukalyptovým olejíčkem.

Jděte k lékaři

Chrápání může souviset se zdravotními problémy, jakými jsou například spánková apnoe či odchýlení nosní přepážky. Pokud vás otravné zvuky během noci trápí dlouhodobě, lékař by vám mohl nejlépe pomoci se jich zbavit.

Mohlo by vás zajímat

Další články