Trendy tagy Čauky lidi Hubnete s nami Like House Libuše Šafránková

Nejnovější kauzy

Nejvhodnější aktivity pro děti do deseti let: Pro tříleté běhání, pro šestileté kolektivní sporty

Zdroj: Pixabay
Sport

Všichni jistě víte, že sport je pro děti velmi důležitý. Stejně tak je ale důležité zvolit ten správný sport pro jeho věk, abyste svou ratolest zbytečně nestresovali nebo neměli zbytečně velká očekávání. Přinášíme vám tipy na sportovní aktivity pro děti od dvou do deseti let.

Jak se říká, co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Stejné je to i se sportem. Když děti od útlého věku zodpovědně povedete k nějaké aktivitě, uděláte toho pro jejich zdraví i budoucnost víc, než si možná myslíte.

Pro dvouleťáka

Ideální je začít procházkami na odrážedle, které je vhodné pro dvouleté děti. Ty si na něm užijí spoustu zábavy, ale navíc se naučí koordinovat své tělo, držet rovnováhu a posilovat nožky. V tomto věku je fajn vybrat i pohybový kroužek, kde se unaví a doma budou méně zlobit. To jistě ocení každý rodič. Skvělé je také plavání pro malé děti. Nejen, že si protáhnou celé tělo, ale naučí se nebát vody, což bude pro jejich budoucí život a vaše nervy dosti přínosné.

Pro tříleťáky

Ve třech letech můžete začít klidně koketovat s gymnastikou. Důležité je, aby stejnou aktivitu navštěvovaly děti ve stejném věku a vaše ratolest si tak užívala ve společnosti kamarádů. V tomto věku se totiž začínají tvořit sociální vztahy a vznikat první rádoby kamarádství. Holčičky milují tanečky nebo balet, který je skvělým pomocníkem pro správné držení těla a koordinaci pohybu.

Pro čtyřleťáka

V tomto věku děti propadají akčnějším disciplínám. Fascinuje je běhání, chytání, házení i skákání. Týmové sporty jsou ale pro ně ještě moc náročné, nenuťte je tedy do nich. Raděje je nechte zaskákat si na trampolíně, zaházet míčem nebo s nimi v zimě můžete vyzkoušet lyžování.

Od pěti do šesti let

Pro předškoláky je vhodné již větší množství sportovních aktivit. Ideální je se zaměřit na sportovní všestrannost. Přihlaste je na atletiku, gymnastiku, běhání, ale třeba i na basketbal nebo jiné míčové hry. Začněte také s bruslením a lyžováním, pokud k tomu vaše dítě nebylo ve čtyřech letech ještě dostatečně vyzrálé. Tatínkové zkouší v tomto věku své kluky dávat na fotbal či hokej. Zaměřte se u nich na zdokonalení pohybu na jednu stranu. K tomu slouží aktivity jako snowboarding, skateboarding, tenis či golf.

Od sedmi do deseti let

V tomto časovém období je pro holčičky skvělá gymnastika, plavání nebo třeba krasobruslení. Pro kluky zase fotbal, hokej nebo volejbal. Dítě už je dostatečně zralé na kolektivní sporty, kde se mimo jiné seznámí i s dalšími dětmi s podobnými zájmy. Takový streetdance nebo breakdance je super pro obě pohlaví. Vyzkoušet si mohou i bojové sporty. Pozor ale na posilování, na to je ještě brzy! S tím by děti měly začít nejdřív po třináctém roce života.

Podpora okolí je důležitá

O tom, že je nutné dítě motivovat, podporovat a povzbuzovat asi není třeba mluvit. Skvělé je, když si nutnost pohybu uvědomují i velké firmy, které se pak do podpory sportovních projektů zapojují. Jmenovat můžeme například PENNY, které v dubnu zahájilo projekt Hýbeme se hezky česky, díky kterému podpoří v letošním roce stovky dětských sportovních klubů napříč všemi regiony finančně a materiálně v celkové výši přes 5 miliónů korun.

„Chceme podpořit děti v pohybu bez ohledu na to, jaký sport je baví, a my jim pomůžeme pořídit například nové dresy nebo další vybavení. Smyslem celé akce je nejen podpora samotných klubů, ale chceme doslova rozhýbat Česko. Vnímáme to i jako příležitost k diskusi o významu sportu pro děti a jejich vývoj tak, abychom přispěli k růstu zdravé společnosti,“ prozradil Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu.


Související články

Další články